måndag 29 november 2010

En timme kvar ...

Och hela foermiddagen har jag promenerat omkring haer i omgivningarna.

Om ni bara v i s s t e sa vackert haer ar!

Jag har passerat ambassader och poliser med k-pistarna redo att anvendas .., jag har strosat i smala graender .., tittat in hos en man som klaer om moebler (George) och tagit underbara bilder av hans arbete .., jag har knackat paa och klivit in i en liten, liten butik eller atelje daer en grekisk dam satt och sydde (lagade klaeder) och det blev bilder och en stunds smaaprat och taenk, att ingen saeger nej!

Och jag har smapraatat med en man som putsade foenster och stod hooooeeegt uppe paa en vinglig stege (hans pappas firma .., jo, han trivdes med det hela ..,) och jag har pratat med Anna fraan Polen som har bott i London i 8 aar och kom hit for att studera paa universitetet och nu har hon en man fraan England och tvaa smaa barn (i skolan idag ...) och om hon laengtar hem ...?, jo, till sin pappa och mamma.

Det var Anna som serverade mig lunchen.

Foerst tog jag friterade blaeckfiskar och det var en "starter", men jag kaende att en huvudraett skulle bli too much .,. saa jag tog en till "starter" och Anna looooog och jag sa att ...,"ja, akta dig, kanske jag tar en tredje ocksaa ...!" och starter nr 2 blev en underbart god linssoppa med broed.

Ett glas vitt vin till.

Och nu aer jag paa hotellet och snart aer det haer aeventyret oever.

Jag aer saa lycklig.

Det baesta med den haer resan har utan tvekan varit alla rara maenniskor jag har faatt moeta.

Underbara, rara maenniskor!

5 kommentarer:

baratradgard sa...

Två starters!!! Det beror allt en rebell i dig! Men ofta blir man ju väldigt sugen på de där förrätterna med så mycket smått o gott i. Ska nog göra likadant nästa gång jag går på restaurang! Först en liten räkcocktail kanske. Och sen en melon med parmaskinka. Så kan man runda av med en getost med honung kanske?

Välkommen hem till verkligheten igen!

malin sa...

Förrätterna är ju ofta det bästa med hela menyn, så det gjorde du allt rätt i! :)

Bloggblad sa...

Hoppas att du kommer hem ordentligt! Snöovädret är inte att leka med vare sig plan eller tåg.

Anonym sa...

Välkommen hem till vintern.
Hoppas resan gått bra mot Svedala.

Förrätter är alltid mest spännande.
Då är det oftast svårast att välja.

Natti

Turtlan

Elisabet. sa...

baratradgard: ja, rebell vet jag inte, men jag gör som jag tycker i alla fall ,-)
Och det var ju helt perfekt med två förrätter .., inte blev det just nåt dyrare heller!

malin, turtlan och bloggblad: jodå, allt gick så bra!