torsdag 23 december 2010

Dan före dan ...



... blir det resa från landet Halland till landet Södermanland.

En resa som går via Göteborg och Alingsås , Skara, Örebro .., och så småningom liten bilfärja till Ekerö.

Där bor AP och hennes Micke och lilla Nelly förstås (som blir som besatt i låtsasdomherrarna som jag har med mig .., dom vill hon äta upp och helst bums!) och så hästen Taurus.

Efter glögg och pepparkakor och annat gott, följer vi Anna till stallet.



Så snart vi kommer in tittar alla hästarna "ut" från sina boxar.

"Hallå, hallå .., har ni möjligen med er lite godis .., jaså, morötter .., ååå, det är ju mums!"



Anna passar på att mocka i boxen .., pv ryktar en häst på halsen .., det blir tomtvisning efter stallbesöket och sist av allt kör vi genom stan till Upplands Väsby och där är vi nu, totalt döslut på och alla stuuuupar i säng och jag orkar inte skriva en bokstav till.

Och tänk, i morgon är det julafton!

3 kommentarer:

baratradgard sa...

Oj som du rest omkring i snöovädret idag! Förstår att du är trött! God Jul!

Elisabet. sa...

baratradgard: nej, vi hade det hur bra som helst .., först i Örebro kom lite snö .., men vi hörde talas om - på radion - om olyckor längs vägen.
Fast gud, så trött jag var när vi kom fram.

Fourmum sa...

Så trevligt, då är ni ju nästan hemma hos mig :) Ha en fortsatt trevlig jul!