onsdag 22 december 2010

Finurligt värre!



Nere på Centralstationen i Malmö upptäckte jag nånting så helt underbart!

På den stora perrongväggen visades en film .., ja, det var som om vi själva - vi som stod och väntade - satt på ett tåg som sakta gled fram i olika världsdelar!

(Det var förstås också filmat genom just ett tåg ..).

Ibland befann man sig i något som liknade Thailand eller Indien .., människor vinkade till oss som stod på perrongen (ja, filmaren då) och det var som att vara på bio!

G e n i a l i s k t, helt enkelt.

9 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Hmmm, länken till videosnutten går inte att öppna..!

baratradgard sa...

Stänger man av datorn ett halvt dygn kommer man alldeles efter i dina blogginlägg... Så först nu kommer mina gratulationer till jobbet!!!!! Hemköp i Haverdal låter fint tycker jag - lite poetiskt. Och halvtid är ju alldeles perfekt när man som du fått smak för lite ledigt liv.

Elisabet. sa...

gunnar: nej, det blev nåt vajsing, jag lade in en ny!

baratradgard: just det, det gäller att hänga med ,-)) Men du vet, snart är det slut på sötebrödsdagarna vid datorn, då blir det mera normalt. Dvs, bara tio inlägg per dag ,-)

SoF/Blindstyre.se sa...

Herregud va tufft!

Tack.

Karin på FOX sa...

Härligt att se på bilder från värmen när man påbylsad står och väntar. Då gör det inte så mycket om tågen är försenade.

Elisabet. sa...

SOF och Karin på FOX: men ni förstår ju så fiffigt! Det var som att vara på bio!

Anonym sa...

Den snöiga lilla ön är väl just Den ön vid vandrarhemmet?
För just sen ön betyder så mycket för mig också.
Minnen av en fin sommardag 2008 när jag förstod att nu kör vi på käraste vännen och jag!

En viktig vacker liten ö för oss!

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, precis! Och nu såg det ut som på Grönland ,-)

Sven Teglund sa...

Jag får hålla med baraträdgård......under tiden man är ute och julhandlar händer det tydligen saker.....stort Grattis till ditt nya jobb!

Får se nu hur mycket du hinner skriva......hahaha....tio inlägg per dag, det räcker långt.

Och vilken fantastisk idé med film på perrongen, ser väldigt häftigt ut!