tisdag 21 december 2010

Just nu ...



... känns det väl ungefär så här.

För en stund sedan tackade jag "ja" till en tjänst på Hemköp i Haverdal, den närmsta butiken härifrån räknat!

Åtta kilometer söderut, man kör bara förbi Getinge och sen är det Särdal och så Haverdal.

Halvtid till att börja med och det känns j ä t t e b r a.

Butiken är jättefin .., större än Fridhems Livs, gott om stamkunder .., och känns .., "omtänksam".

Inte en chans har den naturligtvis att prismässigt konkurrera med stora affärer som Willys och Ica Maxi, men jag tycker om den här sortens butiker som har en hel del hjärta och värme och det tycker jag att den här har.

En av delägarna, Bodil, ringde hem hit och vi hann med att prata om allt möjligt, innan hon kom till själva anledningen till samtalet.

Bland annat upptäckte vi att vi båda är lillasystrar, yngst av tre syskon.

Jag tror att det kommer att bli j ä t t e b r a!

Hurra!

Nu ska jag fira med pv .., det blir strax griljerad skinka på mackan!

34 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Darling !!!
Var inte nervös,det kommer att gå jättebra!!
Kram från Växjö!

Anonym sa...

GRATTIS BETTAN, AFFÄREN VET INTE ÄNNU VILKEN VINSTLOTT DE HAR DRAGIT...MED DIG I KASSAN KAN DU KONKURRERA UT VILKEN BUTIK SOM HELST...STOR KRAM OCH GRATTIS FRÅN MARIAGATAN I YSTAD...// PUSS OCH KRAM INGELA

gunnar i vaplan sa...

Grattis! Va bra med halvtid...!

Steel City Anna sa...

Grattis!

Turtlan sa...

Imorgon borde det stå: " - Högvinst på Hemköp i Haverdal" på deras trottoarpratar utanför entrén.

Den butiken har idag gjort ett mycket klokt val!!!

Varmaste stort GRATTIS från mig!

Jag tror det är mycket roligare jobba på en liten affär.

Sen gissar ag på att PV sa att dit är det ju cykelavstånd för Dig också ;-)

Yeeaah!

mossfolk sa...

GRATTIS! Det låter ju alldeles utmärkt! När ska du börja?
Griljerad skinka låter som ett utmärkt fira-sätt tycker jag, som blev jättesugen när jag läste :)

Elisabet. sa...

Kent: ååå, så rart av dig!

Ingela från Ystad: ,-)

gunnar: perfekt!

Anna: t a c k!

Turtlan: haha .., men du .., vilken raring du är .., gissa, vad jag hittade med posten! T a c k!!!

Elisabet. sa...

mossfolk: som jag förstod det (jag blev så omtumlad) i mitten av januari ,-)

Turtlan sa...

:-))

En liten tidig julklapp.

Förresten, vår Favvo Fredrik Ö....vall ska vara med på P4 extra imorgon som gäst. Lyssningstips..

Lena sa...

ÅÅåå vad kul och bra! Så glad jag blir!

Ulrika sa...

GRATTIS!!!!

Å vad roligt!!!

Linda sa...

HURRA!!!
Grattis Elisabet!
Både julklapp och födelsedagspresent :)
Åh vad kunderna kommer att bli lyckliga!

bettankax sa...

Grattis igen!!:) Och alla borde jobba halvtid tycker jag.

Guy sa...

Grattis Elisabet!

UllaMona sa...

Jag sällar mig till gratulanterna!

Rexxie sa...

Grattis! (och bara åtta kilometer, det får PV dig att cykla framåt våren...)

Monet sa...

Du är verkligen helt fantastisk Elisabet!! Grejar jobb på det här sättet och precis som du vill ha det också med halvtid och liten butik. Underbart och förstås: GRATTIS!!

Jenny sa...

Grattis!

SoF/Blindstyre.se sa...

Glad för din skull - grattis E!

Vilken fin julklapp. :)

Monica sa...

Grattis Elisabet, blir ju jättebra med Hemköp, halvtid och nära! Och säg inte jag INTE sa du skulle fixa det:-) för det var ju just det jag sa du skulle;) grattis igen, vad bra det blivit allt.

Anita sa...

Vilken högvinst för affären med dig i kassan! :)

Kram Anita

Anonym sa...

Oj oj vad kul,vilken julklapp!!!!!!!Det är som jag säger allt löser sig om man bar tar det lugnt.KRam och GOD JUL !/Babsan

Mian sa...

Helt perfekt Elisabet!
Bamsegrattis!

Elisabet. sa...

till er alla: tack för alla hälsningar! Det känns såååå bra; jag klickade upp länken som gunnar i vaplan skickat med, och när jag har läst den, så blir jag ännu mera säker på att det här är en butik där det finns stora förutsättningar att trivas. Jag tycker ju om det småskaliga .., närheten till kunderna och möjligheten att profilera butiken.

rexxie: garanterat att han har tänkt ,-)

Jag får väl skicka ut vägbeskrivning till er, så har ni vägarna förbi i sommar, så kan ni titta in ,-)

Margareta Lundgren sa...

Jätteroligt! Ja de är verkligen att gratulera till att få ha dig i sin butik. God jul på dig!

Ulrika sa...

Vad roligt! Jättegrattis Elisabet! Skönt att börja med halvtid efter din långa semester. ;)

Elisabet. sa...

Margareta Lundgren och Ulrika: ja, allra mest är jag ju själv att gratulera! Att vid snart 57 års ålder kunna få ett jobb, det känns sååå bra. Det var många kunder som sa .."men är du tokig ., säga upp dig i din ålder ..!"
Det går alltså ,-)

qi sa...

Gratis Elisabet! Allt ordnar sig ju!

Kram från qi

Torun sa...

Congratulations!!

Evas blogg sa...

Nu har jag läst ikapp och nu ser jag detta. GRATTIS!! Vilket perfekt jobb, nära dit och halvtid. Då hinner du med att leva också. Och njuta. Och fotografera. Och skriva dina fina betraktelser. Och hyra ut till sommargäster. Och.....Kram!!

Elisabet. sa...

qi, torun och eva på frösön: ja, jag tror på det här ,-)

Anonym sa...

Grattis och en riktigt God Jul till dig och er !

Mustiga Julkramar från Lotha

Elisabet. sa...

Lotha: stor varm kram till kusindottern också!

Ruta Ett sa...

Men vad spännande! Stor grattiskram till det nya jobbet! Det kommer att bli jättebra med halvtid!