fredag 28 januari 2011

Glädjen i att arbeta ...


Det var ju så här, att jag tänkte att aldrig, nej aldrig, kommer det att finnas så rara kunder som i Ystad, på Supermarket.

Det tänkte jag när vi flyttade till Ystad också och jag grät i tretton mil rakt av .., av nån slags sorg att lämna alla människor i Malå, dom som jag tyckte så mycket om.

Nu, efter två veckor på Hemköp i Haverdal, är det samma sak.

Men ååå, v i l k a rara kunder!

Och idag hade jag herr Johansson från Kiruna, men sedan länge hallänning, i kassan.

"Hur glad blir jag inte av att höra hemlandstoner ..!" sa herr Johansson och log varmt.

Ingen stressar.

Det är mycket småprat.

Och vi har eftermiddagskaffe och får ta paus och jag vill gråta av glädje.

Ja, just så är det.

3 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Jag tror att det är dig det handlar om. Om du är glad, positiv och närvarande i mötet, så blir folk också glada och snälla. Du skapar din egen arbetsmiljö! På så sätt kan man alltid vara på bra arbetsplatser där man trivs.

Men det kan också vara tvärtom. Jag känner en del surkartar som aldrig har roligt oberoende vilket jobb dom har,,,,,,

Jag har sagt det många gånger, du är en glädjespridare!

Monet sa...

Vilken underbar kommentar, Sven. Bättre går det ju inte att uttrycka det!

Vonkis sa...

*gilla*
Både inlägg och kommentar :-)