torsdag 27 januari 2011

På jobbet ...



Närmare bestämt i omklädningsrummet (där det, bland hemköpskläderna även trängs luciaskjortor, adventsstakar, pennor, sprättknivar och förkläden), där sitter dom här två skyltarna på väggen.

"Men så himla bra textat!" utbrast jag.



Chefens fru berättade att textare var någon f.d. anställd, troligen under tiden detta var en Vivo-butik.

Sånt här imponerar storligen på mig.

Vilken känsla!

Och all den här kunskapen, den har ju tappats bort i och med att alla skyltar nu är maskinskrivna.

För övrigt har jag ägnat nästan hela arbetsdagen åt att sköta mejeriavdelningen. Det är tungt.
Inga rullvagnar här inte, utan tunga backar med mjölk av alla de slag.

Här finns lokala Wapnömjölken (produceras bara någon mil bort), och så är det förstås Arla och där finns även ett visst sortiment av Skånemejeriers produkter (hej du LindaLotta! då tänker jag på dig ..) och Garant, hemköps eget märke.

Och så var det att ta hand om all youghurt, alla juicer, ostar .. ja, och ta emot brödleveransen, grädda bröd - och såklart ta reda på gårdagens överblivna -, göra mejeribeställningen inför morgondagen, samt lösa av den underbara Lena i kassan när det var dags för fika.

Jag var på plats en timme i förväg i morse och behövde således inte stressa med mejeribeställningen .., den låg som en mara över mig.

Nu känns det bra och jag tänker att det jag inte kan nu (mycket med posten ..), det lär jag väl mig efterhand .., hästarna går riktigt bra att ordna nu och igårkväll spelade Lena och jag själv för 100 kronor totalt, dock utan vinst.

Jo, det känns bra.

Härligt, härligt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan inte vara lätt att flytta alla mjölkbackar. Någon träningspass behövs ju i alla fall inte.

Linda sa...

Gulle dej!
Men kan ni verkligen inte få varorna på vagn? Eller det är för trångt?
Jag vet ju att platsbristen alltid finns i överflöd...

Guy sa...

Apropå Wapnömjölken, min äldsta som gifte sig på Wapnö slott!

Elisabet. sa...

ela och LindaLotta: nej, den är för liten butiken .., och gissa om det lyfts backar hit och dit ,-)
Men jag tycker iofs om att grovjobba .., så det känns ändå bra.

Guy: härligt!

Bloggblad sa...

Jag hoppas innerligt att det kommer att funka jättebra på nya jobbet.

Vet du, det räckte med att jag läste om att göra plakat, så kände jag lukten av plakatfärgen som pappa hade och skrev affischer med när jag var barn. Ibland fick jag ju hjälpa till... Märkligt att en doft finns kvar i hjärnan så!

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det där med dofter är finurligt! Smaker också. Om jag tänker på Salmiak, så känner jag hur det draaaaar bakom öronen ,-)

Tankevågor sa...

Sånt där har jag hållit på med....alltså att måla/texta skyltar. På Domusvaruhuset hemma i Nynäs när jag gick i skolan och jobbade på helgerna där. :-)

Turtlan sa...

Du ger mig minnen från sommarjobbssomrar på en mindre mataffär i uppväxtorten. En Favörbutik för min del.

Där jobbade några som kunde detta med att texta. Min mamma var en av dem. Jag fick prova på men det blev väl så där... ok sa de.

Jag fick ofta ansvara för brödet. Inte så tunga backar där.

Vad köper folk mest av? Arla eller Wapnömjölken? ( Jag hoppas på det senare alternativet)