onsdag 23 februari 2011

Efteråt ...


Ungefär så här är det.
Kunder som passerar revy.
Tavlan köpte jag på Röda Korsets loppis och jag ÄLSKAR den.


.... pustar jag ut.

Första timmen känns som den allra första dagen, då, i januari .., och det är knappt att jag kommer ihåg hur kassan fungerar och hur var det nu man gjorde när någon skulle skriva upp varorna och jaha, nån vill köpa en andel inför något lopp och det har jag aldrig gjort, men Mattias vet och visar mig och efteråt memorerar jag för mig själv ..."ATG .., huvudmeny .. ." och en kvinna vill skicka ett paket med posten och medan jag väger, vänder underbara, trygga Lena sig om och säger ..."Elisabet, kom ihåg att det nog är skrymmande, då blir det en extra avgift!" och så där håller det på.

Just nu är inte hästarna eller alla Keno-Bomben-Lången det värsta, det är posthanteringen.

Det kommer förstås att lösa sig ..,det är - som med så mycket annat - en fråga om tid.

Mellan varven fyller jag in varor, frontar och gör fint i mejerikylen ..., tar eftermiddagskaffe och två pepparkakor .., småpratar lite med charkpersonalen och med rara kunder som faktiskt kommer ihåg att den här madamen har arbetat i två veckor.

"Välkommen tillbaka!" säger en rar kvinna som på pricken liknar Bodil Malmsten.

Sånt får man vara glad för.

Och jag kör hem i becksvart mörker och när jag har parkerat på uppfarten, är det hart när omöjligt att hitta ytterdörren .., och jag tänker att när vi kommer hem från Sälen, då ska här inhandlas utebelysning och inte bara till entrén!

Det är vad jag tänker.

Med handen har det gått ganska bra.

Det finns två saker som är svårare än annat.

1. Att ta på eller av (om man är passagerare) säkerhetsbältet.

2. Och att dra av sig anoraksärmen.

Ungefär så.

6 kommentarer:

Lena sa...

Härligt att det känns så bra!

Linda sa...

Och imorgon eller på fredag kommer du inte tro att du varit borta :)
men allvarligt talat, jag hade gjort i byxorna där i mörkret, skäms på PV som låter dig famla i mörkret!

`-)

Elisabet. sa...

Lena: ja, det var bra .., men hjälp, så trött jag är!

LindaLotta: mörkrädd är jag inte .., men rädd att ramla på gräsmattan ,-)

Monet sa...

Åhg, jag är glad att allt gick bra och att du inte ramlade någonstans.

Och tuffa dig som klarar en hel dag med bilkörning och allt.

Mian sa...

Ta det "lagom" nu och var försiktig!

Elisabet. sa...

Monet: men det vara bara från två till sju och en kort bilsträcka, så det var ingen fara ,-)

Mian: ordet "lagom" .., nja, det finns nog inte i min vokabulär, tyvärr ..,-)