onsdag 23 februari 2011

Terapibilder ..., alldeles gratis.


Bild 1.

Igår läste jag ett inlägg hos den rara LindaLotta, där hon ivrigt beklagade sig över eländet i hennes hem.
Hennes och Mickes.
Allt var det fel på!
Soffan och bordet och .., ja, det var bara bedrövligt.

Nu är det ju så att jag har faktiskt besökt det hemmet och det kan jag säga er, att Lindas omdöme stämmer inte det minsta, inte när det gäller den saken.

Så för att trösta henne, ringde jag idag på hennes jobb och bjöd hit henne på en terapi-kurs, så där så hon kan hitta glädjen i sina möbler igen.

Ett mail, med bifogade bilder, fick hon också.

Det är dom ni ser här.

Bild 1 visar datarummet där jag nu sitter.
Ett fönster har blommiga gardiner, det andra har inga gardiner alls.

Sånt tycker pv är underligt, men jag har liksom inte kunnat bestämma mig ännu, ja, vilka jag vill ha, så ..., så länge .., får fönstret mot havet till vara gardinbefriat.

Det går hur bra som helst!


Bild 2.

I vardagsrummet hänger en lampa som pv är väldigt förtjust i.

Den har, som ni ser, som glasprismor som dinglar så vackert .., och lampskärmarna är klädda i ett korsettfärgat tyg.

Faktiskt tror jag att den här lampan skulle bli glad över att få vila någon annanstans ett tag.
Några månader.
Möjligen ett par år.


Bild 3.

Här är tv-bänken.

Det härstammar från anno 30-40-talet kanske och är aningen "ranglig".

Som ni ser är pensionatsvärden en miljötänkande man som inte har tv och annat i stand-by-läge.

Den vita sladden går till modemet i datarummet,ja, en sträcka på fyra, fem meter bara.

Nån gång ska vi kanske åtgärda eländet.

Se där!

Efter denna guidade tur i det gula huset på kullen, känner sig LindaLotta med största säkerhet mycket bättre till mods!

Och tänk, att jag bryr mig knappt längre i det där med blommiga gardiner!

Visst är det konstigt!

13 kommentarer:

Linda sa...

Det tål att sägas igen: jag älskar dig :)

Elisabet. sa...

LindaLotta: I love You, too ,-)

bettankax sa...

Tack för omtanken om min dotter. Jag är säker på hon känner sig bättre till mods nu;)
KRAM!!

baratradgard sa...

Vi fick nycklarna till nya hemmet i måndags. Men eftersom vi inte sålt vår respektive hus än så kommer det att ta ett litet tag innan vi flyttar in. Det är ju bra om möblerna står kvar under visningarna...

Men jag hade BESTÄMT att jag inte ska vara inredningspolis mer. Bara sätta in alla våra möbler och så var det vara bra. Bo in oss och kanske fatta några enklare gemensamma inredningsbeslut framöver.

MEN VAD HÄNDER? När vi ägt stället i fem timmar är jag i färgaffären och köper ett antal liter ebenholtzfärgat hårdvax - ja det är nåt grejs som jag oljat det ena skitfula trägolvet med och det blev hur snyggt som helst. Nu har jag bara två golv kvar.

Varför grips jag av inredningsdjävulen så fort jag får ett tomt hus i min hand??? Pv har ändå träffat rätt kvinna. Som kinkar lite men som vänjer sig...

Ingela sa...

Lampan är ju jättesnygg! Byt tyg på skärmarna, möjligen, sen är den helt rätt.

Monica sa...

Du är rolig och påhittig du, tycker som Ingela att lampan är riktigt snygg, tror korsettfärgat är det absolut senaste;-) men sladdtrassel, det avskyr jag, var inte så förfärligt det heller ändå;-) var ju lång förstås......

Mian sa...

Underbart inlägg Elisabet!
Det slängs alldeles för mycket saker i världen.
Korsettfärgat tyg, aha :)

Tankevågor sa...

Ha ha ha....korsettfärgat tyg! Tänk om man gick ut på stan och gjorde en intervju och frågade folk vad det är för färg. ;-)
Bara vi mogna kvinnor (och män också såklart som stött på dem) som vet...

Cecilia N sa...

Jag har en gardin i ett fönster. (Och det är en längd som bara sitter på ena sidan fönstret.)

Motsvarighet till lampa? En tveksam jämförelse är den köksbordslampa i furu från 70-talet som hängt i vardagsrummet med fem stycken små ynka 25W-lampor som ideligen går sönder.
"Hängt" därför att nu i vinter har vi "shoppat loss" på ingvars affär och nu har nåt med fyra halogenlampor som lyser upp! Men betänk att den andra har följt oss genom hemmen sedan slutet på 80-talet.

Tv-bordet känns vääldigt bekant, även om vi inte har någon svängd framkant och ert ormbo inunder är klart underdimensionerat.
Långa sladdar på golvet till än den ena än den andra datorn är legio.
Framför köksdörren har jag lagt en liten mattstump tvärs över så man inte ska snubbla på fyra(?) av dem och störta utför trappen.

Jag vann. Eller hur? ;-)

Elisabet. sa...

bettankax: det låter bra det!

baratradgard: jag önskar att jag vore sån .. ,men jag är för bekväm. Och så tänker jag ..."ja, men vi ska ju ändå göra om det här rummet, då kan gardinen få vara ofållad och det kan få vara olika gardiner i två fönster .., snart ska det bli fint .!"

Ingela: du kan få den! Ska genast kolla upp er adress ,-)

Monica: ja, du också! (vi kanske kan ha auktion ...)

Mian: du vet ju hur det ser ut .., och har kommit hit igen ändå, alltså finns det hopp ,-)

Londongirl: det fanns underbyxor som min mamma hade, eller mormor, dom var ju så där laxrosa .., det är nästan den färgen ,-)

Cecilia N: men jag har inte visat det värsta - gardinen som är avklippt rakt av och inte fållad -, men vi kanske ligger jämsides ,-)

Anonym sa...

Stopp och belägg, här skänks inte bort några kristallkronor till höger eller vänster.

PV, som nu satte ner foten rejält. (Golvet gungar fortfarande)

Ingela sa...

Heja PV, du kan ju låtsas att du övar att trampa ned fästzonen.

Elisabet. sa...

PV: åjo ...,-))