torsdag 24 februari 2011

Eftermiddag ...



Och jag har ont i precis hela kroppen.

Då går jag ner till havet.
Isvindar.
Doft av tång.
Av hav.
Av lite sommar, men det är bara doften.

I sanden ligger en krabbklo, trasiga snäckskal .., fågelfjädrar och danska mjölkförpackningar.

Kameran i kappfickan.


Man kan klicka på bilden.

På en stor sten sitter en kråkfågel och följer mig med blicken.

"Hej du lilla vän ...!" säger jag.

Då flyger fågeln sin väg.

Så mycket vänner var vi.

När jag kommer hem igen, vinner Marcus Hellner VM-guld i sprint - i Oslo - och Emil Jönsson brons.

Jag har ljudet på högsta volym på tv:n och efteråt jag ringer till min syster i Skåne och vi är överlyckliga .., och tänk, Northug blev tvåa och på hemmaplan (men han är snäll och lite blyg, säger den charmiga Anna Haag och då får man förstås tro på den saken ...) och förresten kan man vara aningen överseende nu när "vi" har vunnit och från köket kommer nybakat-bröd-doft och livet känns bra.

6 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Väldigt vacker bild!

mossfolk sa...

Till skillnad från förmiddagen låter eftermiddagen alldeles underbar!

Elisabet. sa...

Anna: ja, visst är den! Så ROFYLLD!
Det var så det kändes också.

Mossfolk: det hade inte jag heller, ska jag tala om .., men så har jag också talat om för dem hur fylld av beundran jag är ... dom är så himla allround-duktiga.

Leina sa...

Så vackert vid havet... Enda nackdelen med min flytt.. Jag kan inte gå till havet.... Måste köra bil... Köpte stenungsbakat surdegsbröd igår... Tänkte på dig... Ska snart äta frukost, med min hemlagade rödavinbärs och björnbärsmarmelad till... Nästan lika gott som plommonmarmelad.. Hälsa PV

Elisabet. sa...

leina: ja, det är underbart med havet nära .., men har du bil så ..-)

Ska bli roligt att svänga förbi Munkedal någon gång och få se hur det har det. Då kan jag köpa det goda brödet!

Leina sa...

Brödet köpte jag i Uddevalla... På Willys av alla ställen... =D