tisdag 12 april 2011

Dagens fönster ...


... har kommit susande från södra Frankrike och sedan tagit sig raka spåret till landet Halland och därefter snirklat sig in genom sängkammarfönstret som står på glänt och - sist av allt - pustande lagt sig till ro i min inkorg!

Och se där .., där finns även en hälsning från fönsterfångerskan!

Så här skriver hon:

"Hej i den halländska vårsolen!

Hoppas ni har fortsatt lika fint väder.

Här strålar solen och det blir lika varmt idag som hela veckan, upp mot 28-29 grader.

Det är precis på gränsen till att vara skönt - jag klarar inte för hög värme så det blir en pärs i sommar!
Såg att du efterlyste fönster.

Här kommer ett franskt av mera modernt slag, taget i området där vi bor. Så här ser det ut överallt på förmiddagarna.

Man hänger ut täcken och lakan på vädring, så som man gjorde förr i Sverige.

Lite dumt just nu kan jag tycka eftersom vi har pollen överallt - det bildas ett ljusgult lager inom ett par timmar på våra utemöbler trots att vi torkar och torkar.

Hur blir det då inte att sova med detta pollentäcke?

Kram från Monica."

2 kommentarer:

SoF sa...

Man kan ju undra om det inte finns lika många pollenallergiker där som här?

Tack för att du tittar in E och tar dig tid att lämna kommentar(er).

Skrattar gott åt det du skrev om tålamod...tror inte att det kommer att stå på min gravsten precis. Att här vilar en tålmodig kvinna.
Näpp.

VÅRregnshälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: jadu .., det är mycket man inte begriper här i världen. Jag tänker på det här med pollenallergierna.