söndag 10 april 2011

Tre olika söndagsfönster ...


Det första kommer från Västmanland.

Från Kopparberg.

Faluröd färg och grova timmerstockar.

Ulrika - just nu på stickkurs i Dalarna -, höll i kameran.



Det andra finns i Skåne.

I Klagstorp.

Ett stallfönster .., och mot väggen - det jag tror är - spretiga stockrosor från i fjol.

Och på den här gården ska trädgårdmadamen som blivit med ny blogg, bo.



Och det sista finns i Thailand.

Så här skriver avsändaren:

"Detta fönster tillhör ett tempel i Chiang Mai, Thailand, som heter Wat Phantong. Templet alltså."

Ett sirligt fönster, så långt ifrån dom två andra som man kan tänka sig!

Där är Guy från Arvidsjaur på semester och det är förstås han som tog bilden.

Lite (eller mycket) kan man fundera över vilka människor som har öppnat och stängt dessa fönster ...?

Hur såg deras tillvaro ut?

Vad drömde dom om?

4 kommentarer:

Suzan sa...

Det thailkändska var ju amazing!!!

Elisabet. sa...

Suzan: och jag tycker att stallfönstret och det från Västmanland är AMAZING ,-)

SoF sa...

Vilken vacker kompott av fönster - så olika och alla så fina på sitt sätt.

Tack för titt-in och snällord om mina bilder! :)

Soliga fågelkvitter-hälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: å, jag menade inte att vara oförskämd mot det thailändska fönstret, men det enkla är ju alltid det jag fascineras av ,-)