tisdag 12 april 2011

Vid tiotiden ...


Pannrummet, där jag numera känner mig helt hemmastadd.
Men för något år sedan eller mera, då, när jag hade fått nytt knä och var sjukskriven .., då var jag livrädd för alla spakarna och pv fick sätta lappar och markera hur jag skulle hantera dem.



Och pv har, efter kvällens körövning, cyklat hem (22 km enkel väg) i becksvart mörker och ösregn.

Ja, ja .., det finns många olika sorters sjukdomar här i världen.

Men glad i hågen är han och berättar - medan han eldar i pannan - om vad kören övat på ikväll.

"När blir nästa konsert ...?" frågar jag.

"Det blir ingen fler i vår, vi har ju redan haft två", svarar han.

Jaha, ja.

Just nu övas det bara för skojs skull.

Och detta är vad han nynnade på där han stod i vardagsrummet.

Detta är alltså vad kören - bland annat - sjöng ikväll.

(Och nu ligger Skellefteå AIK förskräckligt risigt till i hockeyn ..., ajajaj .., det blir kanske till att gratulera den här madamen om några dagar ...).

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja just det ;-)

Vill bara låta hälsa att på torsdag kväll är jag strängeligen upptagen kl 19 och framåt.

Han har väl en reflexväst på sig när han cyklar hem i beckmörkret?
Hoppas så!

Natti natti från den tillfälige hockeyentusiasten.

Anonym sa...

En liten rättelse bara, det är 24 km.
Och jag har en blinkande röd lampa på ryggsäcken samt en pannlampa som jag tänder när jag möter bilar, vilket är ganska sällan vid den tiden.
Nu är det snart dags att ge sig iväg in igen, 24 nya (gamla) härliga km väntar.
PV

Cecilia N sa...

Lägg märke till hur dags pv skrev det där.
Jag är impad över att man kan vara i annat än koma så dags ...

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, jag är rädd att det kan bli pisk på torsdag .,-(((

Cecilia N: han stiger upp 05.00 var morgon .., cyklar iväg vid 06.00.
Det fanns en tid när jag klev upp och åt frukost med honom, men den tiden är saligen förbi ,-)