måndag 1 augusti 2011

Dagens fönster ...



Ibland blir man ju alldeles till sig av glädje, när man upptäcker ett fönster.

Det här är ett sånt.

Bergstrands Skor i Ystad .., beläget på Hamngatan och snett mitt emot gamla posten .., å, där, i skoaffären arbetade Ingrid som var kund i lilla kvartersbutiken och som bor i ett litet Hans-och-Greta-hus med massor av lavendel på gården!

Och intill skoaffären ligger Lindéns Elektriska och där arbetar min före detta arbetskamrat, den alltid så rara och vänliga Åse Andersson!



Fönsterfångerska - som såklart visste hur glad jag skulle bli -, var Turtlan.

T a c k! säger jag.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Inte för att vara petig, men vart tog mitt fönster vägen?

Elisabet. sa...

Cecilia N: det kom in på fel dag och jag fick skynda mig och ta bort det ,-) Det kommer!