onsdag 3 augusti 2011

Förmiddag en dag i augusti ...


Praktiskt är det att turas om att läsa en bok.

Igår var det min tur .., idag pv:s.

"Var är du nu, vad handlar det om ...?" frågar jag.

Jaha ja .., vi har kommit ungefär lika långt.

Och mellan varven badar jag i ljummet och glasklart vatten.

Samma plats som igår .., helt perfekt är den.

Inga maneter.


Harry får också bada .., han simmar några meter med mig och ruskar sedan av sig .., där han står där uppe på stenhällen.

Sen somnar han och sover länge .., vi har med oss en stolsdyna som nån slags parasoll, men helst ligger han i solen.

Åååå, vad vi tycker om honom!

Åååå, så man vill pussa honom på det där vita under halsen!

Tänk, visst är det förunderligt, att en liten hundvalp kan skänka så oerhört mycket glädje!



Medan husse plockar björnbär och matte löser korsord, kurar harry ihop sig mellan handdukarna.

Och nu är strandstunden förbi och jag ska strax ta moppen och åka till affären.

Det gäller - som alltid - att Ta Vara På.

2 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Myyysigt ;-))
Tack för senast, de var underbara dagar på kullen i det gula huset...

PS! Jag har nu sett allsångens sista tio minuter - ja den låten är skitbra med en härlig text och ett jättebra framförande - toppen!

Elisabet. sa...

gunnar: det var det bästa som varit Allsången nästan .., sån fart och sånt härligt uppförande! Och så mycket humor!

Tack själv som kom och bodde i Gunnars Rum.