tisdag 2 augusti 2011

tacksamhet

låren är dallriga

och brösten har förlorat all spänst

- det var länge sedan det hände -

men är förstås än värre nu

och rumpan hänger nog också

och armarna är inte särskilt vältränade

- faktiskt inte alls -

och ändå

säger han som är pensionatsvärd

"ååå, vad jag älskar dig min vän!"

det är när jag just har kommit upp från havet

iklädd den svarta baddräkten

den vars resår nästan har försvunnit

eller om den kanske är uttänjd

i alla fall

så är det vad han säger

på väg hem från falkenberg

i höjd med heberg

och alldeles ensam i bilen

det är då jag tänker på det

det där han sa

6 kommentarer:

Anita sa...

Åh, vad jag gillar dig min vän! :)

Elisabet. sa...

Anita: det är ömsesidigt ,-)

Sven Teglund sa...

Så fint skrivet om kärleken!

Elisabet. sa...

Sven: och så fint sagt av mannen .,-)

Anna-Lena sa...

Mogen kärlek är så generös och något att vara tacksam för. Precis som ni verkar vara!

Elisabet. sa...

Anna-Lena: ja, tänk så befriande det är att bli äldre - på så många sätt -!