tisdag 30 augusti 2011

Mellan skurarna ...


... skyndar jag mig ut med harry.

Hela morgonen har regnet piskat mot fönsterrutorna och det blåser nåt hemskt!

Men så ..., plötsligt .., kommer solen fram!

Fort ut och ner mot havet och stranden och nu är det nästan som ebb och flod, ja, fast det senare förstås .., och sträckan från stranden till lilla "ön" där vi kliver i och badar, är helt översvämmad, ja, finns inte just idag!



Och så här låter det ....


Harry springer som galen runt på ängen .., noooosar efter kaniner och hämtar pinnar!

På ett ställe finns en rund fläck i gräset .., med annorlunda färg och titta, hur stråna ligger!

Så underligt!


Och ännu finns små sällskap av blåklockor, trift, gula små blommor och så mängder med såna här bestånd.



Och harry, han leker i sanden ...

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Oj som det blåser! Vi hade kunnat byta väder idag. Här är det strålande sol och nästan klarblå himmel... och jag sitter inne och pluggar.

Anonym sa...

Är du en oerfaren säljare eller kanske söker du mer erfarenhet inom försäljning? Gå då en säljutbildning! Lär dig boka möten, utvidga dina kunskaper som försäljningschef eller bli en kvalificerad telefonförsäljare. Vi samarbetar med de bästa säljkonsulterna i Sverige och hittar utbildningarna åt dig - prova på gratis offerter idag!

Kesu sa...

Härliga Harry! Han låter sig inte stoppas av blåst och regn ute. A dog has to do what a dog has to do ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: men jag hade SÅN tur .., det regnade när jag var hemma och när jag var på jobbet .. men inte när jag körde till eller från Haverdal!

kesu: ja, oj .., vilken lycka det är!
Men det vet du ju ,-)

Sven Teglund sa...

Ni verkar ha ett riktigt hundväder!
Det kanske betyder väder som endast hundar går ut i. (och matte, naturligtvis :)

Fint ändå att bo så nära havet att du kan gå ut så fort solen kikar fram. Det kan vi också göra här i stugan i Ryssbält. Fast idag: stålande sol hela dagen och nästan helt vindstilla!

Elisabet. sa...

Sven: ja, jag visste när jag flyttade hit att det var gott om regnväder .., alla lågtryck från brittiska öarna kommer ju farande som på rad hitåt ,-)

Men det är okej.

Jag trivs ändå. Och det finns ju regnkläder.