torsdag 1 september 2011

Dagens fönster ...


... finns i det lilla gula huset nere vid vägen.

Jo, ni har sett det förut, men omgivningen förändras allt eftersom månaderna kommer och går och jag tycker så alldeles oerhört mycket om det här lilla huset.

Och idag må ni tro att det är högtidsdag här på kullen.

En seglingsglad pensionatsvärd - tillika Jungfru - fyller 56 år.

Och en rödvitrandig storasyster blir - just idag - 70!!

Grattis pv och grattis Rigmor!

(Ja, Rigmor läser aldrig någon blogg och lär inte se detta, men jag skriver ändå hennes namn här ,-)





13 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja må han leva, ja må han leva...
Hipp hipp HURRA!

Grattis på födelsedagen Pv!

Ja, Rigmor också, såklart!!

Mian sa...

Bamsegrattis till pv, från oss i Falköping!

Tankevågor sa...

Stort GRATTIS från oss här! :-)

Anitha sa...

Stoooort GRATTIS till PV!!!

-B- sa...

Grattis fra Norge

gunnar i vaplan sa...

Grattis PV...
Kl 08.00 nu på morronen var jag ute på gården och hurrade för dig.
Hoppas du hörde det ända ner till landet Halland ;-))

Hurra, hurrraaaa, hurraaaaaa!

mellansystern sa...

Ja det må jag säga, grattis PV som förgyller min kusins liv och leverne och grattis kusin Rigmor på din stora högtidsdag.

Elisabet. sa...

Ulrika och Barbro: fast Rigmor är världshistoriens minst dataintresserade människa och läser nog aldrig här ,-( Men jag ska framföra gratulationerna.

Anonym sa...

Grattis, grattis från Västerbottens kustland, där solen strålar idag. ellem

mossfolk sa...

Och ett stort GRATTIS till PV från oss i Örebro!!!

bettankax sa...

Får jag be allra käraste bloggmadamen om att ge herr PV en BAMSEGRATTISKRAM från mig:)

Anonym sa...

Stort tack, allihop för gratulationerna.
Och Bettan, den där riktigt stora bamsekramen, den väntar jag fortfarande på.
Undrar om det var den som Harry fick i sängen i morse??
PV

Elisabet. sa...

Femtiosexåringen: haha .., ja, du får den väl när du kommer hem ,-)
(Förlåt Bettankax .., ja, efter dryga tre år tillsammans är det inte så hett längre .. haha ..).