fredag 2 september 2011

Nutidstestet v.35.

Elisabet: 4 rätt av 10 möjliga.

Av de 4612 som gjort testet hittills fick du ett bättre resultat än 1029 (22%)

Och jag ska erkänna att jag gissade på några av de få jag hade rätt på.

Nu går jag och ställer mig i skamvrån.

Någon som vågar sig på eländet ...?

Klicka här då.

Nutidstestet v.35.


Pv: 5 rätt av 10 möjliga.

Av de 6979 som gjort testet hittills fick du ett bättre resultat än 2833 (40%)

Guy sa...

Jag kunde tre och gissade på resten. Resultatet blev 8 rätt. I morgon köper jag en lott.

// Det var skönt Guy att du klådde min för dagen något näbbiga systerdotter ,-)




11 kommentarer:

Rexxie sa...

4 rätt här med, och det bevisar bara att det är DN's test som är felkonstruerat!

:-)

baratradgard sa...

hahaha - jag hade 3 rätt! Jag kunde bara 2 svar och alla de andra 8 gissade jag på och hade väldigt dålig utdelning av slumpen måste jag säga.

Vilket sk*ttest!

SoF sa...

5 rätt.

Frågesport/nutidstester är kul!

Önskar dig en skön och glad helg E!
(och pv)

Anonym sa...

Din smarta systerdotter fick 7 rätt av 10 möjliga dvs ett bättre resultat än 6263 (80%), men borde ha haft 8, de måste ha frågat fel personer- vem kan tycka att Helsingfors kan vara nordens hetaste huvudstad att bo i när Köpenhamn finns???

Elisabet. sa...

Rexxie, baratradgard, SoF och min smarta systerdotter (som minsann aldrig har kommenterat tidigare, bara nu när hon vill briljera, jo, jo ...,-))): ja, jag gissade på Köpenhamn som den hetaste huvudstaden, ALDRIG, nej, aldrig hade jag drömt om Helsingfors. (förlåt alla finländare!)

Förresten systerdottern, så hade jag 9 av 10 för två veckor sedan.
Så det så.

Anonym sa...

Jag vet inte om jag vill säga att detta test har något med smarthet att göra. Snarare ett mått på hur mycket man råkar läsa eller höra på nyhetssändningar och sedan dessutom råka lägga det på minnet.
Bara så att systerdottern vet...
PV (som alltså bara hade 4, eller var det fem. Jag har visst glömt det också)

bloggtant sa...

5 rätt
och fick skriva prost som ordverifiering:)

Hjortron sa...

Hade bara 4 - skämdes och trodde du skulle ha minst 8 - håller med att det var nog felkonstruerat den här veckan ...

Elisabet. sa...

bloggtant: ja, grattis! mer än mig i alla fall .-)

lifeblog: välkommen i skämsgänget ,-)

Guy sa...

Jag kunde tre och gissade på resten. Resultatet blev 8 rätt. I morgon köper jag en lott.

Elisabet. sa...

Guy: nu täppte du till truten på en viss pensionatsvärd ,-) Du skulle inte ha berättat att du gissade bara ,-)