lördag 15 oktober 2011

Åtta bilder från Haverdal / Särdal ...


Den för mig okända "Titti" har skickat bilder från Haverdal, inte långt härifrån.
Det är alltså i det långsträckta Haverdal som jag arbetar.
Fast detta är i Särdal (har jag nu fått veta i efterhand ,-).


Och när jag ser bilden, kommer jag ihåg att min australiensyrra - då, i sin ungdom -, alltid pratade om att hon ville han en Saluki när hon blev äldre.

Så blev det inte.
Nu har hon en liten trasselsudd av okänd modell som heter Sophie.
Nej, det blir inte alltid som man har tänkt sig.


Häromdagen fick jag ett mejl från en rar kvinna som skrev att Halland lockar.
Ja, lockar så mycket att kanske när hon går i pension .., då skulle hon kunna tänka sig att flytta söderut och just till det här outsägligt vackra landskapet.


I lilla Oskarshamn (eller Oskars Hamn) här i Stensjö, ligger pv:s båt.
Ännu inte upptagen.

"När tänker du ta upp båten ..?" frågar jag pv i skrivande stund.
"Tja ..., om en månad kanske ...", svarar han.






I början, när jag mest mejlade med pv, berättade han om dansbanan i Västerhagen.
Dit skulle han cykla och ta sig en svängom, skrev han.


När jag passerar här med moppen, då är jag nästan framme vid affären.
Nu är det tomt och tyst i hagen.

Och tack för bilderna "Titti"!

4 kommentarer:

Lena sa...

Å, vad roligt att se!

Fast jag vet att bild nr 2 är från Särdal. Mitt paradis ligger en sisådär 100 meter bakom fotografens rygg. För en tillfällig Särdalsbo är det en viktig skillnad :)

Titti sa...

Lena: Du har så rätt, glömde att Särdalsvägen faktiskt är gränsen mellan Haverdal och Särdal, så dom översta 3 bilderna är från Särdal.

Anonym sa...

Lena: Hittade tyvärr inget på din blogg. Hade gärna set mer av den söta salukin.

Elisabeth: Ja, PV:s Halmstad-kör ligger 1:a på Topprankade. Det måste väl betyda att leder Coop-tävlingen.
Rösta gör man här: http://www.coop.se/rosta

Lyssna: http://www.youtube.com/user/Konsumentforeningen#p/u/0/dwEme7RTkFI
/Biggan

Anonym sa...

Nu är vi nere. Av längtan som drog beslutades utifrån vädret att vi skulle fara snarast. Första strandpromenaden redan gjord--gudomlig.
Missade dina telefonuppgifter och allt annat i min vanliga dator. Men jag hittar dig väl i affären.....
Vi skulle ses onsdag. Hör av dig.
Kram från Eva