söndag 9 oktober 2011

Tre inköpslistor från Västerås ...


Från min kollega Jessica i Västmanland, kommer här tre upphittade inköpslistor.

Först kom enbart listorna, men med lite lock och pock .., så kom det lite mera.


Vi får till exempel veta att Jessica är nummer två av fyra syskon, att hon är Kräfta och hemkär och trygghetstörstande.

Dessutom har hon höger tumme upp.


Så här berättar hon om yrkesvalet.

"Jag har arbetat i butik i 22 år. Började på en OK- mack i Härnösand, sen flyttade jag och min man till Västerås och där började jag jobba på Vivo.

År 2000 började jag på Ica, jobbade extra där för att dryga ut mammaledigheten då jag var hemma med vår yngsta dotter Cornelia.

Från 2002 har jag jobbat som data, - och konfektyransvarig och så har jag hand om brödet och miljötänket i butiken .

Jag är på golvet, på kontoret och i kassan, jag älskar variationen!


Vi är 15 st som jobbar i butiken (extrapersonal inräknat ).

Det gör att alla gör allt så att säga, perfekt tycker jag :)

Vi har chark där vi styckar allt kött själva, det tycker jag är toppen !

Hälsningar Jessica."

3 kommentarer:

Jessica sa...

Kul att du tog med mina listor!

kram på Dig!

Anonym sa...

Kul med inköpslapparna.
De säger så mycket om människorna.
Avslöjande faktiskt.
Jag ska titta när jag handlar......
Är man intresserad av människor så blir man intresserad av listorna.

Fint med frågorna om hur man väljer jobb.

Jag valde lärarjobbet redan som barn.......Det finns många orsaker.
Jag kan berätta när vi ses. 19 okt eller förr i Hemköp.

Elisabet. sa...

Jessica: ja, men enbart roligt att få dem!!

Eva från Tyresö: det är precis så jag tycker att det är ..., varje inköpslista är som en liten mininovell ..., och fantasin kan sätta igång ,-)
Du tar väl med dig vänsterhanden när du kommer ,-)