tisdag 15 november 2011

Förmiddag i landet Halland ...


På väg ner till stranden möter vi kvinnan som har två hundar; en brun labrador och sprittglad dalmatiner. Helt perfekt!

Så vi släpper hundarna lösa och i kanske en halvtimmes tid får dom springa som dom vill och SOM det springs!!!


Efteråt, när kvinnan tagit sina hundar och lämnat oss, fortsätter leken nere på stranden.
Elvis först och harry efteråt och tvärtom .., ut i vattnet och upp på stranden .., hopp och skutt över tuvor av strandråg .. tvärbroms i tångbädden .., runt-runt-runt springer dom!


Det är en på gränsen till magisk morgon.
När jag står här, hörs fiskmåseskrin och ett stillsamt vågskvalp.


Och ganska långt ut springer Elvis - han som är som ett granitblock i kroppen -.

Väl hemma ligger dom tämligen utslagna och om en och halv timme är det dags för mig att åka till jobbet.

9 kommentarer:

baratradgard sa...

Visst är det helt galet vad hundar bara kan springa runt runt när de är ett par stycken?

baratradgard sa...

Och på tal om dialekter som du skrivit om nedan så kan man alltid roa sig med att på Youtube söka på Radio SMF Trelleborg. Där finns dialektala inlägg som inte går av för hackor!!!!

Evas blogg sa...

Vem är Elvis?

Elisabet. sa...

baratradgard: det ska jag absolut göra, kolla länken! Vad har du själv för dialekt?

Eva: min arbetskamrat Mattias hund. Han är i Egypten och vi tar hand om Elvis ,-)

*P* sa...

Så härligt med alla hundarna och som är på pricken som min! ;o) Kanske en kusin?!

Radio SMF som baratradgard tipsar om är riktigt rolig att lyssna på. Första gången jag fick in kanalen trodde jag att det var en sketch. *hoppsan*

Evas blogg sa...

Aha. Hundpensionatet i det gula huset. Låter fint.

Elisabet. sa...

*P*: ska kolla upp den där kanalen ,-)

Eva: ja, fast han är stark som en björn .., knappt att jag kan klarar att hålla i honom i koppel.

Sven Teglund sa...

Verkligen magiska bilder på havet, horisonten och himlen! Mäktigt!

Elisabet. sa...

Sven: du kan tro att det känns som en YNNEST att få ha allt detta så nära, så nära. Men det kommer ni ju att upptäcka när ni kommer hit till sommaren ,-)