lördag 24 december 2011

En riktigt, riktigt ....


God Jul ..., önskar jag nu alla rara bloggvänner, ja, alla andra också, för den delen!

Klockan är tjugo i åtta när detta skrivs och jag ska snart iväg till jobbet och när arbetsdagen är slut, bär det av till Halmstad, till Sonja och Gösta, för julfirande.

Den arme pv är ombedd (läs: kommenderad) att åka till Haverdal och filma Julabadet, det som går av stapeln klockan 11.00 pip.

Det är då ett hundratal modiga hallänningar i allmänhet och haverdalsbor i synnerhet kastar sig ut i det iskalla havet!

Är jag pigg och nyter ikväll, ska jag försöka lägga in den filmen så ni får se.

God Jul på er!

16 kommentarer:

Guy sa...

God Jul själv Elisabet.
Jag hoppas att tomten är snäll mot dig.

Mian sa...

Julbad i havet, usch så kallt... Jag tycker det är småsegt nog att ta mig in i duschen nu på vintern... Men det blir kul att se film på självplågarna ;-)
Ha en skön julhelg!
Ge pv en kram från oss.

(Vi hoppas innerligt att ni kan stanna till på Falbygden nån gång framöver, så att vi får visa hur vackert det är.)

SoF sa...

Tack Elisabet! :)

Jag önskar dig en riktigt fin, skön, och glad Jul tillbax!

Varma nu-dags-för-Julaftonsmorgon-frukost-hälsningar!

SoF

qi sa...

Detsamma till dig Elisabet!

-B- sa...

˚. ✰ ˚ * ˚ ★ ღ ˚. ✰ • *
♥¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆ ♥ ♥ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸♥
* MASSE GOD JUL TIL DEG OG DINE *
♥¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆ ♥ KLEM ♥ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸♥

Gerd sa...

God Jul Elisabet och Tomas. Sköt om er och alla husdjur i helgen. Kramar från oss alla i Norsjö.

Malin sa...

God jul fina Bettan!!! Hoppas du får en toppen dag och att det går bra på jobbet! Du är en klippa! Kram Malin

Fourmum sa...

God Jul önskar Anette/Fourmum med familj

Sven Teglund sa...

Go Jul Elisabet! Hoppas att du får en fin jul!

Biggan sa...

GOD JUL till dig och familjen.
Hoppas du får litet avkoppling nu efter allt slit.

anna of sweden sa...

God Jul till både dig och PV!

Gunilla sa...

God Jul till er alla.

Anonym sa...

God Jul till er i gula huset på kullen! Njut av ledigheten. ellem

Tankevågor sa...

* GOD JUL * från oss här till er där!

Anonym sa...

Tack Ulf vill så gärna se badet.
Bra att PV tycker det är kul att filma det---hum hum
god jul i affären och hemma....
hoppas alla paket är hämtade och lugnet kan sänka sig även i affären
Kram eva i Tyresö

Evas blogg sa...

God Jul till världens finaste Elisabet och världens finaste pv!!