måndag 2 januari 2012

Här och nu .., avsnitt 749.


Det må så vara att klimatet är helt bakvänt, men ack, så ljufvligt att bo i landet Halland, ja, när det i början av januari är sex grader varmt och helt snöfritt!

Nytvättade lakan hängs ut på tork och vi tar fikapaus på altanen .., sitter med korslagda ben och dricker kaffe och solen orkar inte upp över krönet på kullen, men det är väl inte sååå långt ifrån och kanske om några veckor...? säger vi.

Och jag hittar två påsar med kvarglömda lökar från i höstas och tar helt sonika och pytsar dem i jorden. Pärlhyacinter och pingstliljor! Tänk, ingen tjäle i januari!

Vid ettiden tar jag har harry med mig och går ner till stranden.
Sand ska inhämtas.

Solen gömmer sig bakom molnen, men det är ljummet i luften.
I vattenbrynet simmar sjöfåglar.


Efter alla stormar är strandlinjen förändrad; mycket brantare och mängder med skräp har drivit iland!


Mest plastförpackningar .., det är tomflaskor med danskt text och en flaska Ajax fönsterputs och där är drivved, snören, platspåsar, ja, all möjligt bråte!


Det är inte många veckor kvar nu till Vasaloppet och pv har börjat träna hårt.
Idag blir det tio "rundor" längs den nästan lodräta backen .., tio gånger upp och ner och jag vågar inte ens titta på, så brant är det!

Drömmer jag om jobbet, så drömmer pv om Vasaloppet eller Vätternrundan.
Ja, det är väl så det är förstås .., varav hjärtat är fullt .., och så vidare.

Här sitter han och skriver in antalet tillryggalagda kilometer.
Allt antecknas noga.

Jo, jo.

// Och vill ni lyssna till något vidunderligt vackert, så kan ni ju klicka här.

5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

En så vacker färg havet har! Det är nåt särskilt med vinterljuset.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, visst är det! Och det var sååå skönt där nere!

Carina sa...

Synd att det vackra föregicks av något så pulshöjande som att behöva bli irriterad över reklam.

Elisabet. sa...

Carina: ja, men den reklamen kan jag uthärda .., den var inte läääängst ,-)

Anonym sa...

Hälsa PV som tränar så beundransvärt. Oj vad vi ska heja på honom.
Men rullskidor är väl inte så kul?
En kram från mig till honom.
Skönt att han har jullov i alla fall.
Kram från eva i Tyresö