tisdag 3 januari 2012

Här och nu ...


Nästan storm ute, men regnet har upphört.

"Inte långt ifrån att det är stjärnklart ...", säger pv som kvällsrastat harry.

Lågtryck slår konsekvent undan benen för mig, så är det alltid, men man kommer ju igen och numera vet jag ju att så är det och det är bara att uthärda.

Hela kvällen ägnas åt tv-tittande eller att blunda.

James Bond på 4:an-film och pv, som påstår att han aaaaldrig såg på tv innan han fick en sambo, han tittar hur ofta som helst och mr Bond klättrar uppför ett lodrät berg i Grekland och dinglar i linor som snart ska gå av och medan mr Bond såklart klarar av alla strapatser, småpratar jag med harry, som idag har fått duscha i badkaret och nu doftar ganska gott.

Mellan varven tänker jag på den förstfödda och vad hon har varit med om idag.
Det är nästan så att jag mår illa.

För en hundradels sekund tänker jag att jag borde ringa till mamma och berätta.

I stället slår jag en signal till moster Lisbet i Vilhelmina och samtalet blir kort.

"Ja, egentligen vill jag bara säga ... I love You!"

"Eliza ..., I love you, too!" svarar hon och jag hör leendet genom luren.

Hon låter precis på pricken som min mamma.

Sen säger vi hej och tack.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Varför jag duschade harry?

Svar: för att han var smutsig och luktade på gränsen till skunk.

Turtlan sa...

Stormen som är på gång över er heter ju Emil denna gång.

Säkert inte många likheter mellan den Emil och Din Emil!

Håll i hatten!

mossfolk sa...

...och på radion avbryts ideligen sändningen för trafikmeddelanden om trafikkaos. Lastbilar som kört fast i backar, timlånga köer och plogbilar som inte tar sig fram. Jag undrar om vi har lokal stiltje just i Örebro? Här duggregnar det och är näst intill vindstilla...

För övrigt är jag jätteimponerad av Maria -ja och alla andra som fixar sådant där. För mig låter det som rena mardrömmen!