torsdag 19 januari 2012

Hos grannen ....


När jag sträcker mig över "porten" till innergården, är detta vad som skymtar.
Stenar överallt.
Och trä.


Jag tycker verkligen att grannarna har tänkt till när det gäller sin tomt.
Själva huset (som är tillbyggt med ljuvligt vardagsrum med takfönster och fönster från golv till tak .., gissa, vilket ljus där är!) är enkelt i fason och yta, men det är sååå snyggt!

Här finns inga mängder med rabatter, nej, det är tämligen kärvt, precis som naturen här vid havet och gott om sten finns det på gården, ofta olika varianter, som på bilden här ovanför.


Eller så här.


På sidan mot oss, men dold bakom planet, finns en fällbar "bänkskiva".

Jag undrar jag om det kanske är till för att rensa fisk där?

Påhittigt är det i alla fall.


Och planket mot oss.


Tomten ner mot lillvägen.
Så enkel och så vacker.
Mer mossa än gräs.
M j u k t.
Och berghällar i dagen .., det påminner om sjölejon eller valrossar som trängt ihop sig på land.

5 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Tycker nog att det skulle vara trevligt om ni fick lite vitt på allt det där gröna.
Jag kan skicka ner hälften av vad jag har så då blir det väl en 3-4 decimeter... Kan de va nåt..???

Elisabet. sa...

gunnar: sjå dig .., det lär komma snö vad det lider, det är jag övertygad om! Tyvärr ,-(( Det är bara så härligt att ha det så här, tycker jag.

Elisabet. sa...

Kl. 22.24.
Jaha.
Nu kom snön.

gunnar i vaplan sa...

... de var verkligen en snabb leverans..!

Elisabet. sa...

gunnar: alldeles för snabb! Men pv lär väl pinka på sig av glädje ....