måndag 16 januari 2012

Måndagsfönstret ...



... finns i Grekland och den som tog bilden var Härs och Tvärs, den här härliga madamen som i en kommentar skrev att hon hade blivit - nej, inte uppfostrad - utan uppmostrad, alltså uppeppad och fostrad av fem (tror jag att det var ...) starka mostrar som kommit att betyda mycket för henne.

Så här skriver hon, angående fönstret här ovanför:

"En bild från en grekisk ö.

Jag var där utan familjen, och körde moppe på dagarna och fotade, bl.a detta fönster.

Grattis bästa Elisabet!"

Det hade kunnat vara jag själv ..., dom där moppeturarna i Grekland lever jag ännu på!
Tack för gratulationen också, men se nu är firandet slut och nu är det vardag och idag ska jag göra klart krönikan till vår facktidning - stopptid den 18:e, alltså på onsdag - och nu är där ingen återvändo, nu s k a det göras!

Men först av allt en rejäl sväng med harry.
Nu har ljuset kommit!

4 kommentarer:

SoF sa...

Undrar om det finns någon bok med superlativ att köpa tro? ;)

Så vackert, så vackert...!!

Elisabet. sa...

SoF: jo, det finns säkert ,-)
Själv håller jag mig till två, underbart och ljuvligt ...-)

Rogarden sa...

Just så, nu ska jag!!! Tänk vad det är svårt att komma igång ibland. Jag går gärna ut och läser lite bloggar istället och upptäcker att här är det ett stort grattis som gäller. Lite sent, men väldigt varmt menat!

Elisabet. sa...

Rogarden: tack snälla! Det blev mycket större det här än vad jag hade tänkt mig ..., men tack, snälla, rara!