lördag 21 januari 2012

Världens bästa jobb ...


Gissa, vad jag har gjort på jobbet idag!

Just det .., delat ut kramar!

Först skrev jag skylten och sen ..., vid lägligt tillfälle, passade jag på.

Ungefär så här kunde det låta:

"Jaha, du vet väl om att det är Kramens Dag idag ..?"

Nä, det har dom förstås ingen aning om.

"Inte det ..? Det var det värsta .., så du har inte fått en enda kram idag ..? På det viset .., men då ska du få en av mig, ja, om du vill förstås ...!"

Och tänk, alla ville.

Ja, alla som jag nu frågade.
Man får ha alla antenner ute och känna efter lite innan man frågar.

En äldre kvinna kramade länge-länge-länge och en man i min ålder som lever ensam, han sa ..."¨åååå, så härligt att få krama nån!"

Jag säger bara en sak: vilken härlig dag på jobbet!

16 kommentarer:

AP sa...

Ingen skriver bättre skyltar än vad du gör!

AP sa...

Ps. det är förresten mitt mesta minne av dig när du jobbar. Hur du står och textar och textar och textar i "textrummet". Det var sååå kul att stå intill och själv prova :)

Sven Teglund sa...

Å vilken bra idé. Du är en glädjespridare!

Monica sa...

Fantastiskt Elisabet, det tycker jag var toppen av dig. Och alla fick en varm känsla att bära med sig, kanske den enda kram någon fått i sitt liv, man kan aldrig veta. Vackert på alla sätt!

gunnar i vaplan sa...

Elisabet, du är bra underbart härlig... ser fram emot en stor kram när jag tar emot "stafettvasaloppets" gäng i Mora..!

Elisabet. sa...

Anna: oj, kommer du ihåg det? Vet du vad jag kommer ihåg: jo, när du började i kassan och var så snabb, så en gammal ungkarl från Fårträsk sa ..."nä, int en till bortur samma sort!"

Han tyckte alltid att jag slog in varorna för fort och nu hade dottern kommit och var likadan!

bettankax sa...

Jag blev jätteglad för kramen idag:)

och du textar fantastiskt fint! KRAM

SoF sa...

En stor kram till dig via cyberspace kommer H Ä R!!

Monica i Lysekil sa...

Så hjärt-värmande!

Monica i Lysekil sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Bloggblad sa...

Jag har kramat lite extra på maken som fyller 59 idag.

Evas blogg sa...

Underbart Elisabet! Och du borde skriva fler skyltar. Du skriver mkt snyggt! En kram till dig kommer nu susande från Jämtland.

Elisabet. sa...

Till alla: numera skrivs skyltarna i en apparat och alla ser likadana ut, det är snyggt, tycker jag själv.

Bara ibland, på det här blädderblocket, skriver vi lite eget ,-)

AP: vilket minne du har!! Fast det visste jag ju redan.

Och nu skickar jag en godnattkram till er alla .. jag är sååå trött och ska jobba i morgon också.

mossfolk sa...

Men haha, du är ju underbar!!!
Vilken härlig skylt att mötas av i affären. Nästan så att jag hade köpt semlor fast det fortfarande är alldeles för tidigt ;)

Steel City Anna sa...

Härligt! :)

Mian sa...

T.o.m. jag veknar och lockas att köpa en semla fastän de inte är "lovliga" ännu ;-)