måndag 3 september 2012

DBIV för ellem från Skellefteå ....

I fredags när jag skulle åka hem från Stiftsgården där jag varit på ett sammanträde,  träffade jag en man som vikarierat hos oss och som jag jobbat med på 90-talet.

Nu jobbade han i Larsmo församling utanför Jakobstad och  de var i Skellefteå på personalresa.

Eftersom det är i deras hemtrakter  jag har släktingar och brukar vara varje  sommar, kände jag att jag ville träffa  och prata lite med dem. Och höra dem prata! Och så blev det.

En av dem kände till en person från “min” byn och vi pratade en stund.

Trots en jobbig vecka gjorde detta möte att jag kände mig jätteglad när jag åkte hem.
På söndagen kom hela gänget till gudstjänsten. Då blev det ännu mera trevligt prat vid mingelkyrkkaffet.

Tänk vad såna här möten kan betyda! Man blir nästan vänner fast man aldrig träffats förr.

 Och glad var jag igen när jag cyklade hemåt!

Kanske jag söker upp den nästa sommar? ellem

// Jag (Elisabet) googlade på Larsmo och råkade hamna här.  Himla mycket läckert fanns att titta på!

Inga kommentarer: