onsdag 5 september 2012

Inget packat ännu ...

En annan tös på resa ... på ett tåg någonstans.
Vaknar halv fyra och går ner till tvättstugan och kollar hur linnejackan blev; den som igårkväll färgades.
Nej, den blev inte alls bra! På tok för mörk! Hänger ändå ut den i friska luften ..., kanske blir det bättre när den har torkat?

Det blåser nåt otroligt och himlen är stjärnklar.
Luften mild.
Igelkotten som annars rör sig som vore den ägare av tomten, syns inte till ..., och häromkvällen såg jag den skynda sig in i garaget .., jaha, den kanske bor där bland alla kartonger?

Och jag kan inte ens låtsas att jag inte har resfeber (eller: resglädjeförväntan ...)!
 
Tänker att oj, i morgonbitti får vi absolut inte försova oss - det har jag aldrig gjort hittills - men tänk om ...! 
Klockan sju går planet från Arlanda, det gäller att vara pigg och alert och där i god tid.

Och idag bär det av med tåg till Malmö där det blir träff med sonen och så får jag hälsa på i hans första alldeles egna lägenhet - belägen vid Lilla Torg - och därefter flygbuss till Sturup, fvb till Arlanda, där äldsta dottern hämtar!

Allting känns spännande!

Ja, lever man ett - i vanliga fall - tämligen inrutat liv, blir även en resa till Arlanda spännande ,-)

Sist av allt kommer här en hälsning till en kund i affären; Lena - egentligen från Värnamo i Småland - men sommarboende i Haverdal.

Tack! Du förgyllde min eftermiddag igår!

Inga kommentarer: