måndag 3 september 2012

Och inte en svala såg jag ...

Ny vecka - ny giv.
Nybryggt kaffe och nytt arbetsschema.
Nya öppet, - och stängningstider.
Och Johanna som varit barnledig i mer än ett år, återvänder till affären. 
Nu kommer många kunder att bli glada!
.
Men mycket annat är sig likt. 
Morgonpromenaden med harry, till exempel. 
(Nu med kompisen Meja).
Doften av .., höst.
Meja går fint i koppel, harry är mer yster, men hon är starkare! 

Det är Meja som bestämmer, men även hon har en chef - han heter pElle och är en sjuttonårig kattherre - och pElle har  p o n d u s  och behöver bara titta lite stint på Meja så tar hon en omväg förbi honom, ja, fast hon låtsas förstås som om det var  p r e c i s  det hon hade tänkt.

Och jobb från klockan tre idag. 
Tre till kvart över åtta.

Kanske tar jag sommarens sista dopp just idag?

Kanske.

3 kommentarer:

SoF sa...

Visst skall du väl ut och resa denna vecka Elisabet.?

Vill bara passa på att önska er en toppentur!!
(i fall jag missar avresan)

Varma solskenshälsningar!

♥ ♥

Elisabet. sa...

SoF: jodå, på i övermorgon bär det av till Sthlm och på torsdagmorgon klockan sjunollfem ..., lyfter - hopefully - planet till England!
Jag skriver listor, ägnar mig åt dammsugning och spikar upp tavlor så länge ...
Och så ska jag arbeta två kvällar till.

Cecilia N sa...

Men våra svalor var ju här i fredagskväll. Nog borde väl era vara mer uthålliga?