söndag 30 september 2012

"Nä, men gode värld, Gösta!!"



Och denne åttioårige gentleman, tillika morbror till pv, är fylld av entusiasm!
Nu ska han minsann lära sig!

Ett mailkonto fixas ("lägg in din adress Elisabet, så kan jag skriva till dig och här är en till som vi ska ha med, han heter Ulf  ...!" säger han upprymt) .., vi ordnar med bokmärken .., och med oförställd förtjusning läser han kommenterarna på bloggen där några bloggvänner kommenterar bilden av Gösta i hängslen.

Alldeles extraglad blir han över qi:s rader ,-)

Så här lyder kommentaren från den nyblivne lap-top-ägaren:

Anonym sa...

tack snälla alla för de vänliga
kommentarerna om mig!
hälsningar till alla i Elisabets
trevliga och goa bloggaregäng.
hälsningar morbror Gösta.

Men det är kämpigt ..., nej, inte alldeles enkelt och hur ska man nu skriva adressen och ...?

Gösta, om du vill se filmen igen, klicka då här.

10 kommentarer:

SoF sa...

Ja u n d e r b a r t var ordet!
Jag blir alldeles varm i hjärtat av den lilla filmen.

Heja dig Gösta!

Elisabet. sa...

SoF: ja, jag blir så glad när jag ser hans glädje ..,. och när jag hör hustrun Sonjas förfäran ,-)

mossfolk sa...

Heja Gösta. Och tack snälla för att vi fick en glimt!

Anonym sa...

Heja Gösta, bra gjort!! ellem

Mian sa...

Kör hårt Gösta!

Bloggblad sa...

Hoppas innerligt att inte datorn börjar krångla för Gösta. Jag får ideligen ropa på IT-chefen.

Bloggblad sa...

Men... 80 är väl inte så märkvärdigt, mindre än en handfull år äldre än min kompis Musikanta och hon är en väldigt ung 76-årig bloggarveteran - och facebookanhängare.

förresten - vad mitt bästa i veckan var behöver jag väl inte säga?

Eva i Tyresö sa...

Fantastiskt.
Bara han kan ta sig till elisabets blogg så får han mycket utbyte av datorn. Ställde ni in på favoriter?

Elisabet. sa...

Bloggblad: jo, det tycker jag ,-)
Om man BÖRJAR när man är åttio, då är det strongt! Om man är 76 och bloggveteran, då har man ju börjat tidigare ,-)

Eva: jodå ,-)

Anonym sa...

Tuff tycker jag Gösta är. Hoppas det blir många härliga stunder vid datorn för Gösta.
Anne i Mantorp