måndag 1 oktober 2012

Dagens fönster ... och några hyrda filmer.

.... finns i Halmstad bibliotek och det ska jag säga er .., att har ni vägarna förbi Halmstad, då är ett besök i biblioteket ett "måste", i alla fall för den som är det minsta intresserad av arkitektur.

Vilken rymd där är!
Sååå vackert!

Där tittade jag in igår - det var när vi var på väg till Sonja och Gösta - och jag hyrde tre filmer och några böcker, så nu har jag nånting att syssla med under veckans lediga dagar.

Här är filmerna: 

1. Adams revben.
Jag ÄLSKAR dom här skådespelarna och jag älskar filmen!

2. Brief Encounter - har jag mig veterligen inte sett tidigare -, 3 Oscarnomineringar fick den -.

3. Broderier - också helt ny för mig -. Verkar intressant.

2 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Om man är det minsta intresserad av litteratur är det också dags att gå till det vackra Halmstad bibliotek.
vi älskar det
I min gamla hemstad Norrköping finns det absolut fulaste biblioteket.

Elisabet. sa...

Eva: oj, är det så eländigt där?!

Ett annat vackert bibliotek finns i Ystad .., även det med högt i tak och enormt med ljusinsläpp!