tisdag 2 oktober 2012

Det sket sig ....

Dom där tre hellediga dagarna som glittrade för mitt inre, dom försvann all världens väg.

I morgon blir det jobb från åtta till två .., torsdag fyra till åtta, men fredag, dåååå kanske ...!

Nåja, jag gör som mamma .., "lever med siktet inställt på lönen".

Hon brukade leende säga just detta och menade då förstås den himmelska lönen.

Själv tänker jag på nästa lönebesked.

På resekontot finns nu - efter äventyret i London - endast tusen kronor!

Jo, men då blir det jättebra med extrajobb.

På´t igen bara!

8 kommentarer:

Kattis sa...

Så länge som att det smakar mer än vad det kostar! Är det Grekland som hägrar?

Elisabet. sa...

Kattis: just nu har jag inget val .., det är sjukdom på jobbet, men det får gå.
Man får ställa in sig på att sikta på mera på kontot ,-)

(Fast jag får fasligt ont i knäna ...).

Mian sa...

Fasen vad trist.
Men det blir nog ändå regn...

Bloggblad sa...

Min mamma hade nog sagt sitt vanliga: "Guds barns glädje tar aldrig slut!" som hon så fromt sa när nåt sket sig.

Elisabet. sa...

Mian och Bloggblad: ja, det är inget att göra åt, det är ju mest synd om den som ligger sjuk.
Man får sikta in sig på nästa tre-dagars-sväng ,-)

Elisabet. sa...

Kattis: ja, till sommaren .., med Emil och pv. Och kanske en weekend till London någon gång?

Eva i Tyresö sa...

Du ska se att arbetsdagarna går bättre än du tror.

Vilket otroligt yrke jag haft. varje dag var väldigt rolig och peiodvis tänkte jag att jag skulle jobbat även utan lön. fantastiskt.
Vilket jobb? Jo jag var speciallärare och fick massor av uppskattning av mina elever.

Håller tummarna för dina tre dagar.

Elisabet. sa...

Eva: jag trivs med jobbet, det är inte det .., men visst hade jag gärna varit ledig ,-)

Och jag minns när jag började på B&W, då hade jag kunnat arbeta gratis hela dygnet, så himla roligt tyckte jag att det var.
Där är jag väl inte nu, men jag trivs bra.