lördag 19 januari 2013

På vift ...

"Hej Fiéri ..., så fin du är!" säger pv.

Stockholm välkomnar oss med iskyla .., rimfrostiga träd och femton minusgrader!
Det är knappt man tror sina ögon!
Och sååå vackert är det!

Andra stopp (första är hos Anne i Mantorp och därifrån kommer bilder när jag kommer hem och har gott om tid ..) är hos AP, Micke och lilla Nelly och det blir god mat och På Spåret och surr hit och dit och alla är trötta och vi får sova i sängkammaren, i dubbelsängen som jag tror är Hästens,  för påslakanen är blåvitrutiga precis som dom sängarna brukar vara och nog tycker jag att jag sover alldeles extraunderbartljufvligt, men AP skrattar och säger att det är ju en vanlig Ikea-variant, det är påslakanen som är rutiga och förresten - när vi tänker efter, pv och jag själv - är det ju precis en sån vi har!

Innan vi åker till Väsby (nu är det lördag) följer vi AP till stallet och hälsar lite på Fiéri.
Där är faluröda byggnader .., jag bara väntar att möta Pettson och Findus och inne i stallet kvittrar små sparvar eller finkar som sitter på takbjälkarna och värmer sig .., ååå, det är helt underbart (andra underbart), kvidevitt-kvidevitt ..., och sen åker vi till Väsby och vi blir irriterade på gps-damen som säger helt fel .., svänger höger och sen vänster, säger hon ..., men se, nu är hon lätt snurrig, fast vi kommer rätt ändå.

Nu är klockan tjugo i ett och pv har givit sig av för att åka skidor - tre mil - det är kallt ute, men sol och blå himmel ..., och ikväll blir det Loa Falkman och andra på Oscarsteatern, tillsammans med döttrar och mågar.

Ja, det var lite nytt från landet Uppland, det.

4 kommentarer:

bettankax sa...

Låter som en alldeles UNDERBAR start på helgen:)

Eva i Tyresö sa...

Vilken massa upplevelser och det var minus 21 grader i morse i tyresö.Mycket vackert.

Biggan sa...

Underbart ;-)
forsätt njuta!!

mossfolk sa...

Så härligt det låter. Då får man önska en trevlig kväll på Oscarsteatern!