fredag 18 januari 2013

Solhaga ...


På väg till Lantmännen i Slöinge för att köpa fler fröautomater till småfåglarna, svänger jag förbi bageriet i Slöinge.

Alla ni som har vägarna förbi i sommar .., glöm inte bort den här lilla pärlan!


Hyllorna dignar av stenugnsbakat bröd av alla de sorter och där är kardemummabullar och stora semlor som kostar 28 kronor styck (våra kostar 15 kr), men likväl skulle jag kunna tänka mig att slå mig ner i den gamla soffan, dricka kaffe och ta en semla .., mest bara för känslans skull.

Men det gör jag inte.

Jag köper bröd och sen blir det brått iväg.

3 kommentarer:

Ulf sa...

Bra tips.

Anonym sa...

Jag måste komma ihåg det, bageriet i Slöinge. Kanske blir en badtur till Steninge eller Ugglarp i sommar och då får det allt bli ett besök i Slöinge!

Elisabet. sa...

Ulf och Fru Hansson: och när ni har vägarna förbi Slöinge, så kan ni lika gärna dricka kaffe här ,-)