torsdag 21 februari 2013

Härochnubilder ...


Lustiga formationer i lilla bäcken, inte långt från Eckes hus.
Där blir jag stående en stund och funderar hur det kan komma sig att det blir så här.
Alldeles av sig själv ..?



Spår av älg.
Tre älgar håller till här i närheten - jag har aldrig sett dem -, men det har kunder i affären som bor bara nåt hundratal meter från det gula huset.


Koltrastar har jag däremot dagligen kontakt med.
Här är det frukost med äppelskivor.
 

Den andra lediga dagen läser jag boken "Niceville" - lååååångt efter att den lästes av andra -!
Jag tycker oerhört mycket om den.

 

Och så putsar jag fönster.
För ovanlighetens skull flödar solen.
Det känns som om livet vänder åter.

2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Vackert konstverk i bäcken!

Elisabet. sa...

Steel City Anna: visst är det förunderligt .., att det kan bli så där .., bara av sig själv!