tisdag 19 februari 2013

Semestertips ...

Italien just nu ...

Igår visade Monet de allra mest ljufvliga bilder från ett B & B i Provence (pool-bilden fick mig att bums ropa på pv och jag sa att "någon gång i livet tänker jag bo några dagar just där ...!) och igårkväll kom ett mail från Lundafarmor ..,  gårdagens fönster var ju ifrån Italien - från Soleto - och då hakar Lundafarmor på och berättar om sin systerdotter med man som driver ett hotell just i provinsen Apulien.

Bilden här ovanför är just därifrån. 
Nu är det vår!

Här finns fler bilder från Italien och just det hotellet. 

Så här skriver  Lundafarmor: 
 
"Apulien (Puglia på italienska) och området Salento har jag besökt. Där är helt underbart! Jag skickade bilder därifrån förra hösten. Mest från den gamla barockstaden Lecce.En systerdotter med sambo har en B&B-verksamhet i en gammal gård där som ligger helt för sig själv i en jättestor olivlund. http://www.hotelcoccioli.se/sv/coccioli
Det är ett fantastiskt ställe att vara på och inte längre än 4 km från Medelhavet.
Finns också mycket att se i trakten. Bor man  uppåt landet så går billigt flyg från Skavsta.
Småland brukar kallas Getapulien!"



Inga kommentarer: