fredag 22 februari 2013

Två vänsterhänder - fångade av Ann i Gbg -.

Kostrådgivaren som drömde om att bli läkare.
 
Så här skriver Ann: 

Anneli hyr ett rum hos oss och är kostrådgivare, född i Vädurens tecken. 
Hon är också utbildad kock och från Örebro. 
När hon knäpper händerna har hon vänster tumme överst.
Om hon fick börja om så skulle hon försöka bli läkare. 
Det är en dröm hon haft sedan hon var liten. 
Tillvaron just nu är en 8 och hennes bästa egenskap är att hon är driftig och orädd.

Och sekreteraren som köpte sig en bil i stället för att ....

Elizabeth har jag lärt känna genom ett kvinnligt nätverk jag är med i och nu går hon en nybörjarkurs i stickning hos mig.
Elizabeth har en mamma från Australien och en pappa från Estland men är född i Göteborg i Tvillingarnas tecken.
Hon är sekreterare och har höger tumme överst när hon knäpper händerna.

Om hon fick börja om så skulle hon utbilda sig till copywriter eller art director. 
Hon hade pengar till en utbildning en gång på IBM, men valde då att hellre köpa en bil Ler.
På en skala mellan 1-10 tycker hon att tillvaron just nu är 8½. 

En av hennes främsta egenskaper är att hon är mångsidig och att hon kan lite om mycket.

Fler vänsterhänder kommer så småningom. 
Båda kvinnorna tycker att det är en jätterolig idé och villa ha länken till din blogg, vilket jag lovade dem.
Kraaaam
Ann

// Elisabet - men inte med z - säger: så här var det .., jag telefonsurrade med Ann och hon berättade om stickkursen som hon skulle hålla i och jag sa ..."men kan du inte fånga några vänsterhänder när du ändå är i gång ...?", för nu, när jag bor ute på landet och mest har småfåglar att titta på, blir det ytterst få tillfällen till att fånga några händer.
Och Ann hakade på! 
Jodå, visst skulle hon fånga några händer! 
Och så kom dom susande genom rymden och jag blev så glad, så glad! 

Den övre handen påminner lite om min yngsta dotters hand och jag tycker att den ser så otroligt kraftfull ut .., som en kvinna som vet vad hon vill och kan - kanske spelar klockan in också -?
Inga smycken.
Intressant. 
Det skulle inte förvåna mig om hon tycker om hästar.

Min namnes hand är i mina ögon en "snäll-hand", en sån som stilla smekte min arm när jag precis hade vaknat ur narkosen på Ystad lasarett. 
Det är inte långt ifrån att jag börjar gråta när jag ser bilden.
Jag tror att Elizabeth har ordning och reda i sina skåp hemma.

Tack till Anneli och tack till Elizabeth och framför allt: tack till dig Ann som gjorde mig så glad!

2 kommentarer: