onsdag 3 april 2013

Det bästa i veckan ....

Nu har jag tittat i träskålen och upptäcker en massa glädje som ligger där och skvalpar!
Till exempel ....


Det är ... ellem i Skellefteå som bland annat skriver så här.

"Vi har suttit ute flera timmar varje dag. Idag var det +23 vid solväggen, även om vi satt med fötterna i snödrivan. Det känns som om vi tankat så mycket sol och ljus nu att vi klarar det inneliv det blir när man ska börja jobba igen.
Skickar med en “fönsterbild” fast det är mest snööverhäng."


 Ann i Göteborg vittnade om glädjen i att ha återfått sin reservoirpenna som varit på rehab i Malmö.



Eva på Frösön hade haft besök av äldsta dottern och det hade tillbringats härliga stunder ute i skogsbrynet, men även uppe på fjället och detta .., detta blev till stor glädje för Eva!

I Portugal bor annannan och hon berättade följande:

"Under fyra dagar den här veckan sov jag varannan natt fem timmar på en plats där jag definitivt inte ville vara (flygplatshotell efter missade anslutningar), varannan natt åtta timmar på den plats där det var meningen att jag skulle vara (först hotell i Wien, sedan hemma). Femtimmarsnätterna var jag skitförbannad, åttatimmarsnätterna var nästan det bästa.

Men det bästa i veckan får nog lov att vara att bli bjuden på påsklunch av svärmor som förra påsken var så illa däran att vi knappast vågade tro att hon skulle klara sig själv igen.."



Eva i Tyresö berättade om glädjen när dom tre barnbarnen kom och var påskkärringar!



Annat som gladde henne .., ja, det var att från köksfönstret kunna följa dom två små mössens öden och äventyr.



I Västmanland bor en liten katt som nu har fått ett alldeles eget hem. 
Han har hamnat hos Ulrika och Marcus och hunden Max och de övriga katterna och det funkar jättebra och alla är lyckliga och glada.
Det blev förra veckans bästa för den lilla kissens matte.



Min egen glädje handlade om två saker; att jag äntligen kunde ta ut moppen och köra till och från jobbet - även om jag nästan frös ihjäl på kuppen -!



Men  o c k s å   förväntansglädjen över det inköpta växthuset Odla.
Första veckan i maj kommer det till Stensjö. 
Åååå, så jag längtar och gläds!

1 kommentar:

Anonym sa...

Angående snööverhänget: När vi gick tillbaka samma väg ca 45 minuter senare, hade det främre hänget rasat! ellem