måndag 1 april 2013

På frukostbrickan ....

Nu är det slut på helgledigheten och det blir väl lite si och så med dukningen av brickan.
Men ännu finns det kvar lite att ställa fram.

I Småland bor en herre som jag nästan dagligen tittade in hos - förut -, men så "flyttade" han från den ordinarie bloggadressen och då glömde jag bort att hälsa på.
Massor av fina bilder tar han!

Och långt i söder tänker någon på sin uppväxt och skriver så här om sin pappa.

"Vi har för övrigt alltid gjort saker tillsammans: jag har alltid varit pappas tös och det tidigaste jag verkligen var med och ‘gjorde’ saker var nog när jag var ett par år gammal och sprang runt benen på honom när han snickrade och murade på det hus som han fortfarande bebor. Men det blev särskilt tydligt när mamma dog och mina besök i föräldrahemmet dels blev längre, dels uteslutande bestod av pappa och mig."

Här finns resten.
Läsvärt.

Och om ni - apropå hon som alltid var pappas tös och nu bor i Portugal -, någon gång landar på Portos flygplats och funderar lite över hur ni bäst ska ta er in till staden, inga problem, Brian visar er! Klicka bara här!

Ja, när vi ändå är där .., så här kan det se ut.

Någon annan har varit på besök i södra delen av vårt land.
(Och kommer hit till landet Halland idag! Oj, så roligt!)

Fotobrus i Västergötland inspireras av frukostbrickan och jag i min tur,  inspireras av hans länkar.
Titta här, till exempel .., åååå, vilka bilder!



I Silvias hemstad Heidelberg .., där lyssnar man på detta.



Och nu är vi i Stuttgart!
Tacksam är jag till den som skriver ut titlarna.
Tack-tack.

Skjuten råka utanför Ica Supermarket i Ystad.

Att jag tycker om Stationsvakts sida, det vet trogna läsare på den här sidan.
Här berättar han om akutfallet just utanför hans arbetsplats och vad som hände.

Såja, det var allt på frukostbrickan för idag!
Hoppas att det smakade.

3 kommentarer:

Kattis sa...

Tackar och bockar, alltid trevligt med nyheter till kaffet! :)

tomasrj sa...

Jag glömde skicka flyttkort, men du har ju hittat min nya blogg :)

Elisabet. sa...

Kattis: det var så lite så ,-)

Tomas: ja, men jag måste lägga in den i länklistan. Jag tycker bäst om kattbilderna ,-)