söndag 7 juli 2013

Och här finns inga sjöborrar!


Sonja och Gösta på besök.

"Har du badat idag ...?" undrar Sonja.
Hon har tagit med sig baddräkten och sååå glad jag blir!

Så vi går i samlad tropp (en liten tropp, tre stycken är vi) till stranden, där några turister ännu sitter på badlakan eller filtar och någon har strandstol och vi möter bilar (modell jeep eller såna med stora hjul) och där finns en skylt som meddelar att endast den som har tillstånd får köra bil in i naturreservatet, men sånt bryr sig inte storbilsägarna om .., dom kör ändå.

Vattnet är precis lagom svalt.

Det kanske beror på att man är en människa som vuxit upp i norra norrlands inland och fjälltrakter.
Sjutton, arton grader är för mig helt perfekt!

Jag dyker och Sonja - som har blå baddräkt - simmar lite.
Det är inte ofta jag ser kvinnor i hennes ålder som badar .., och hennes glädje smittar.

Han badade också.

Sen går vi hemåt.

Gösta sitter på altanen och läser DN; eller löser korsord.

Nu väntar kycklingklubbor, samt sill med färskpotatis.


4 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Ser väldigt härligt ut.
Men det heter väl "nypotatis" eller...?
All potatis är väl färsk annars är den ju rutten ;-)

Anonym sa...

Jag har också badat idag!
TVÅ GÅNGER, den ena i kalla Vättern och den andra i ännu kallare Svartån. Men gu´ va´ ljuvligt det var.
Som jag väntat och längtat och det var precis lika härligt som jag drömt om.
Anne i Mantorp

Elisabet. sa...

gunnar i vaplan: ja, ja, .., nypotatis, då ,-)

Anne i Mantorp: finns det nåt härligare än att bada utomhus .., vare sig det är i havet eller i en insjö? Ljuvligt!!

Cecilia N sa...

Samlad tropp minsann!