tisdag 24 september 2013

Dagens fönster ...


"Sitter just nu i soffan med en kopp kaffe och är fortfarande lite nyvaken efter nattpasset.

På fönsterbrädan är det lite huller om buller nu när fatet med mina balkongtomater behövde få plats.

Sprättivägblommor (jag kallar dem så) små pyntsaker från olika delar av världen och lite diverse annat. Sen blomman längst till höger som heter.... ja just det? Den blommar med vita fina blommor.

Å vad jag är dålig på blomnamn.

Ute på balkongen står mina tomatplantor kvar och till höger skymtar min hängpelargon som blev enorm i år.

Det var mitt fönster fångad exakt i detta nu en måndageftermiddag i september."

Turtlan 

//Tack snälla! säger jag.

5 kommentarer:

Rexxie sa...

Jag kallar dem också sprättiväg...

:-)

Rexxie sa...

...men visst skymtar hängpelargonen till vänster och inte till höger???

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, jag spanade också efter den där till höger ,-) Tänkte att jag nog måste hämta mina läsglasögon.

Monet sa...

Syns att det börjar bli höst i Sverige? Fin bild!

Turtlan sa...

Ja just det... vänster ska det vara.
Är man nyvaken så är man....

Tack Monet :-)