onsdag 25 september 2013

På frukostbrickan ...

Alltid - i mina ögon - läsvärt! 
Kanske för att jag en gång satt i hennes kök och kände värmen.

Svens vänstra hand.

Det vimlar av kreativa bloggare!
Sven, denne filurige bloggare, har många strängar på sin lyra.

Och en rar madame i Jämtland tänker tillbaka på sitt allra första bokmässebesök.
Då, när hon så gärna ville vara en Riktig Författare.

Bilden från den där strapatsen ...

Och har någon missat det .., så har herrn i Jämtland varit på äventyrliga strapatser
Ja, äventyrliga ..., men i alla fall ganska strapatsrika.


Under helgen som gick, arbetade jag dubbla pass och var totalt slut på när jag sedan kom hem.
Att läsa dagstidningarna var inte ens att tänka på!

Men igårkväll, efter bara två ynka timmars arbete, kändes det bättre (för att inte säga BRA!) och vid sängdags tog jag med mig såväl DN som Svenska Dagbladet (provprenumeration - den kommer inte att förlängas -) och så låg jag där och bläddrade och läste.

Å, så jag önskar att jag hade kunnat länka till det som fick mig att bli alldeles varm i hjärtat; nämligen den helt ljuvliga krönikan av Niklas Orrenius.

Krönikan (som fanns i lördagens DN) handlar om journalisten lille son som, vid läggdags, mest vill prata och ställa frågar .., och allra mest vill han diskutera vapen.

Precis allting kände jag igen från när vår egen ättapjött var en liten lintottig gosse!

(För övrigt tycker jag att denne Orrenius skriver så bra! Här finns ett exempel på just detta.)

Och ännu mera för övrigt .., så är nu alla vinster i uppmuntringslotteriet postade och jag hoppas att dom kommer fram som dom ska. 




Inga kommentarer: