måndag 30 september 2013

Det bästa ....


Så här ser vinsterna ut i den här omgången av det som värmde era hjärtan så där lite mer än vanligt.

Där är en liten lunchväska skänkt av Kattis .., kortleken i fin ask kommer från Anne i Mantorp och det dubbelvikta kortet (perfekt att skriva några rader till någon som mest får mejl ...) inhandlades på torget i Varberg och fotografen heter Lars Danielsson.


Jag ska skaffa en sån liten lunchväska till mig själv ., och så kan jag lägga i byttan med fläskpannka på pv-vis ..., det hade blivit alldeles perfekt! 

Och följande glädjespriderskor ligger och skvaplar i glasskålen:

Det är ...

Ben tillhörande Barbro och hennes dotter.

Barbro i Uppsala som tillbringat en underbar vecka på Kreta, tillsammans med sin dotter.

Foto: Eva Grelsson

Eva på Frösön som bland annat skriver så här: 
Det bästa under veckan som gått var nog dagens utflykt. Jag och gamla mamma åkte till några bekanta som bor i en by några mil från Östersund. Vyn över Oviksfjällen bjöd på snö, inte det allra roligaste att se i slutet av september men vi är vana.

Foto: Ulrika

Ulrika i Västmanland som berättade om glädjen i att ha barnen hos sig!

Foto: Eva Henriksson


Eva i Tyresö skrev så här: 
Igår kväll kom vår dotter och de tre barnen ner till oss med varma pepparkakor.
Barnen var glada och ivriga och degen var min mors gamla recept!!!! De hade lekt fram kakorna och alla var så jättestolta. Fjortonåringen lika lycklig som tvååringen. Vi åt upp de flesta men här ligger några kvar!

Foto: Turtlan

Turtlan i Karlstad berättar: 

Hej! I måndagskväll var vi på galapremiär. Vi kan kalla det så även om det inte var någon röd matta och bubbel.  Den här veckan har TV4 programmet "Halv Åtta hos mig" sänts från min stad. En av deltagarna är barndomskompis till min M så vi var bjudna på premiär på en av stadens sportbarer för att se på programmet tillsammans på storbildstv.

Oj oj så nervös hon var innan det började. Hur skulle det bli? Hur hade de klippt ihop programmet? Ja tankarna måste ha gått i turbofart. Men så bra det blev! Vi skrattade så gott. Hon skrattade så gott. Det blev så bra så. Så härligt att kunna bjuda på sig själv sådär. Jag som annars inte tittar på det programmet har tittat och njutit varje kväll. Så det blev "Det bäste under hela veckan" på en gång.  
Foto: Ann i Göteborg

Ann i Göteborg kom ihåg sin glädje ....
Det bästa i veckan var när jag höll strumpkurs i ateljén för dem med hälskräck!
Glada kvinnor, som kunde sticka, men inte knäckt koden om hur man stickar hälar. Några hade inte stickat med 5 stickor förut, men det gick som smort. Första gången handlade mest om hur man håller stickorna, lägger upp och stickar resåren. Jag delade ut beskrivningar på stora och små strumpor och garn och stickor kunde köpas till självkostnadspris.
Det var en bra idé tyckte alla. Det är inte lätt att handla själv när man aldrig stickat strumpor förr.
Jag hade gjort i ordning en egen stickkasse till var och en – en liten kasse i halvlinne med samiskt motiv. Det är alltid kul med nåt lite extra när man går på kurs.
Jag hoppas att det gått bra under veckorna – kursen går varannan vecka, så att även de som jobbar lite oregelbundet kan vara med.

Men nästa gång kommer utmaningen; hälstickningen!!

Foto: min kusins dotter Lotha.

Lotha .., som jag inte har koll på var hon bor, skriver så här:
Det har vart tufft,
Lite ont i magen
Begravning av en kompis som jag gruvat över
Jättefint men ack så sorgligt
Har fått ett fint samtal från sonen  som flyttat till universitetsstaden norröver där han nu läser …
Har fått kramar av mina andra tre fina barn – all kärlek till dem !
Men sen hände det som gjort min vecka …..
En påminnelse till oss alla ;(se bilden).


För egen del har det varit mycket glädje .., teckningen (som fick bli en tavla) av Eva i Tyresös barnbarn Erik .., den som visar vad han är intresserad av ..., men också ....


... iskalla doppen i havet vid Steninge .., ååå, sicken euforisk glädje, i alla fall efteråt! 

Foto: harrys matte på alla tre bilderna,.

Och såklart, besöket av yngsta dottern med make och hundar .., inte minst lilla Selma, 13 år, som blev så förälskad i Harry.

Små, små glädjestunder .., men mer behövs inte heller.

Någon fler som vill vara med ...?
Mejla i så fall det som gjorde dig extravarm i hjärtat .., till bisse151@gmail.com, så .., ja, ni vet.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Elisabet Jag har bara en dotter och en son/Babsan

Evas blogg sa...

När blir det dragning?

Elisabet. sa...

Babsan: men tänk, så bra att jag kan ge dig fler barn ,-)) (Nu har jag rättat).

Eva: jag vet inte riktigt ..., måste kolla med NP:arna först. Men innan lördag i alla fall.