torsdag 9 januari 2014

Den där listan ....

8. "Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med någon författare ...".

Ja, hångelfrekvensen är tämligen låg hos bloggmadamen .., ett sorgligt faktum i dessa tider när vi alla ska vara så eldiga och passionerade och inte drömmer jag om att hångla med någon författare heller.

Om ni visste vad jag fick leta!


Jag började med min favoritförfattare alla kategorier, men det klickade kanske inte på direkten.
Det är han som sitter på stolen.
Irländaren.
Och så är han ju inte längre i livet.
Lejon, var han.
(Här kan man lyssna till favoritens röst ..., det märks att han är irländare från början.)


Gick vidare till nästa tänkbare kandidat, men män som på alla bilder försöker se sexiga och karlaaktiga ut .. , njaaaa, det blir bara - i mina ögon - patetiskt.
Nej, mr Irwing, du slipper också hångla med västerbottniskan.
Stjärntecken: Fisk.



Ja, men Nevil Shute, då?
Död förstås .., sedan länge. 
Stenbock, född i England.
Som ni förstår håller jag mig till favoritförfattare, andra kommer inte ens på tal.

Faktiskt har jag gått igenom alla hyllplanen för att hitta en möjlig kandidat, men det är mest pv som har köpt böcker av manliga författare .., för mig har det varit precis tvärtom.

Hittar jag då verkligen inte en enda en?
Jo, en.


En norrman.
Joe Nesboe.
Känns han igen? 
Vädur.


Om man tittar noga, så är ju norrmannen och pv ganska lika varandra på nåt vis och pv (Jungfru) är ju en hejare på att författa sånger till Vasaloppet eller till Marias 40-årskalas .., så man kanske kan kalla honom för en sorts författare också .. men sakta i backarna käre pv .., bara för att jag tycker att ni är lika utlovas inget eldigt hånglande ,-)

Och nu är jag ikapp dom övriga. 

Vem skulle nu sportiga jenny under pistolhot ta sig an ...?

Och Kattis ...?

Upphovsmakerskan till den här listan?

Fröken blund som slår dank .. hon visste minsann på direkten, men så är hon ju ung och säkerligen eldig också!

Christel, skriver så här:  "jag säger bara ..., Theodor Kallifatides, mest för hans skriv om passion". 

Norbergianblue (ett tips: läs hennes intressanta inlägg om vad vi stoppar i oss!) vet också .., ja, om hon nu skulle vilja hångla lite, under pistolhot: då är det den här mannen som gäller. 

Monet: Någon skrev Mikael Nyqvist. Inte så dumt. Och fd Sveriges sexigaste man, Sven Wollter, har precis kommit ut med bok också. Månne takterna sitter i?

Fru Hansson: Men vad lika! Men pv är ju mycket snyggare! Om han räknas som författare så väljer jag honom.

Anne i Mantorp: Va´ bra, det verkar som att jag får ha Håkan Nesser för mig själv.
Han verkar både manlig och synnerligen trevlig.

Eva i Tyresö: Pv räknar jag bort för författare är han ju inte.
Men Kallifatides är ljuvlig, men mycket upptagen av sin fru.
Nej, Håkan Nesser är inte att lita på tror jag.

Eivor som bjöd dom båda på lunch för nåt år sedan sa... 
Någon undrade om Sven Wolter är hångelvillig. Tror inte det, han är så förälskad i sin söta fru. Men en baddare till att dansa är han.


// Morgondagens ämne är "En grej jag skulle vilja vänja mig av med".
Det blir ett långt kapitel det.

16 kommentarer:

christel sa...

Jag säger bara, Theodor Kallifatides, mest för hans skriv om passion

Anonym sa...

Och jag som började se fram emot en riktigt trevlig afton.
Men det sket sig alltså.
PV

Elisabet. sa...

Christel: ,-)

PV: kan du ringa innan du cyklar hemåt?

Anonym sa...

Har tyvärr glömt hur man gör, men Niklas Rådström skulle man väl kunna tänka sig. Som vanligt när det gäller kvinnor så är det ju inte utseendet i första hand som gäller, utan mera hur man uppfattar människan bakom. :-)

Monet sa...

Någon skrev Mikael Nyqvist. Inte så dumt. Och fd Sveriges sexigaste man, Sven Wollter, har precis kommit ut med bok också. Månne takterna sitter i?

Anonym sa...

Men vad lika! Men pv är ju mycket snyggare! Om han räknas som författare så väljer jag honom! :)

Elisabet. sa...

Monet: ,-)))

Fru Hansson: nu vet jag en som kommer att bli väldigt mallig ,-)

Bloggblad sa...

Var allihop på den listan såna du vill hångla med? Vem skulle förresten behöva pistolhota?

Elisabet. sa...

Bloggblad: nej, det var författare som jag hade läst och funderade på hur dom kunde tänkas vara ,-)

Helt ärligt skulle det nog fordras en pistol ,-)

Turtlan sa...

Tack för ett härligt stort skratt efter en mindre kul dag!

- Nej tro nu inget PV....

För övrigt så tycker jag ditt val var bra! herr Nesboe ser ju klart godkänd ut.

Om det skulle hända (jag skriver o m ) så kan vi väl få veta hur det var?

tack tack :-)

Anonym sa...

Va´ bra, det verkar som att jag får ha Håkan Nesser för mig själv.
Han verkar både manlig och synnerligen trevlig.
Anne i Mantorp

Eva i Tyresö sa...

Pv räknar jag bort för författare är han ju inte.
Men Kallifatides är ljuvlig ,men mycket upptagen av sin fru.
Nej Håkan Nesser är inte att lita på tror jag.

Eivor som bjöd dom båda på lunch för nåt år sedan sa...

Någon undrade om Sven Wolter är hångelvillig. Tror inte det, han är så förälskad i sin söta fru. Men en baddare till att dansa är han.

Fröken Blund sa...

hahaha, ung och eldig. Gud vad FIN du är som skriver så, för det känns inte som om jag är det alls, men för ett ögonblick så brann det till lite inombords och jag tänker att imorgon...då ska jag vara lite mer eldig.
tack fina du, tack.

Fröken Blund sa...

hahaha, ung och eldig. Gud vad FIN du är som skriver så, för det känns inte som om jag är det alls, men för ett ögonblick så brann det till lite inombords och jag tänker att imorgon...då ska jag vara lite mer eldig.
tack fina du, tack.

Fröken Blund sa...

hahaha, ung och eldig. Gud vad FIN du är som skriver så, för det känns inte som om jag är det alls, men för ett ögonblick så brann det till lite inombords och jag tänker att imorgon...då ska jag vara lite mer eldig.
tack fina du, tack.