måndag 6 januari 2014

Upphittat ...








7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Den översta är gullig eftersom den så tydligt är skriven till någon som inte är van att handla. Ska vi gissa att frun skrev den till maken? Eller möjligen till en hemhjälp?
Den exakta angivelsen om godisets vikt gillar jag!

Monet sa...

Och du har årminstone EN kund som stavar rätt till creme fraiche:-)

Kattis sa...

Dessa listor,de är fantastiska! :)

Den nedersta får mig att tänka på min farmor... Snittar med skaldjursröra, krustader med svampstuvning, och så en slottsstek på det!

Elisabet. sa...

Bloggblad: förmomdligen är det till någon inom hemtjänsten ,-)

Monet: ja, halleluja! Men krystader, det var värre det.

Kattis: ,-) Ja, jag älskar dem.

Elisabet. sa...

Bloggblad: förmomdligen är det till någon inom hemtjänsten ,-)

Monet: ja, halleluja! Men krystader, det var värre det.

Kattis: ,-) Ja, jag älskar dem.

Ingela sa...

Tänkte precis som Marianne ang den översta.

Mian sa...

Monet: men det stavas väl Crème fraîche, om man ska vara petig...