söndag 5 januari 2014

På natten ...


... efter att pv kollat mitt blodtryck som nu sjunkit rejält (och jag mår bra!) ligger jag under täcket och lyssnar till Nattönskningen med Rickard Herrey.
För mig är han den ultimate radioprataren under mörka timmar!

Lugn och stillsam röst .., låter alltid vänlig och väljer - bland önskningarna - musik som inte är det minsta förutsägbar. Vilken skillnad det blir när helt vanliga människor får välja musik, sååå långt ifrån dom vanliga producenternas listor!

Harry är orolig.
Han gnyr lite (är det den halva semlan han fick smaka ...?) och lägger sig slutligen nära, nära, ja, såväl matte som husse och jag klappar honom på huvudet och pillar lite med hans lena öron.

Sen kommer sömnen.

2 kommentarer:

qi sa...

Jag somnar nästan alltid till Karlavagnen, sen står radion på, lågt, hela natten. Sover mycket bättre sedan jag börjat med detta.

Elisabet. sa...

qi: i hur många år som helst har jag somnat till Karlavagnen .., jag tror mig veterligt aldrig att jag har lyssnat till hela programmet .,.-)

Men Rickard Herrey, han slår allt.
Hans lugna, trygga röst .., å, det måste vara underbart för såna som ligger på sjukhus och är oroliga och har en radiokudde mot örat!