måndag 3 mars 2014

Några dagar till ...


Det här evighetslotteriet, det lever verkligen sitt eget liv!
Lite - eller mycket-  hipp som happ blir det och det är väl vad ni får uthärda, ja, jag vill inte ha det som en press över mig, så det får bli så här.

Igår när vi kom hem till det gula huset, låg ett tjockt kuvert på köksbordet.
Det visade sig vara lotterivinster från ellem i Skellefteå, flera stycken var det!!, och det här är en av dem! Helt underbar!
Tack snälla, rara!! 

Dragningen förra gången blev sinkad av uppresan och mörkret, nu fortsätter vi några dagar till, tills på söndag klockan tolv, piiiip.

Förutom den härliga disktrasan, så är det ju stora, vackra vykort (konstkort) som är med som pris också.

Några har redan bidragit med glädje ..., Anne i Mantorp, Barbro i Uppsala, Ingela i Ystad och den STORARTADE madamen i Göteborg (som så generöst erjböd oss övernattning och fika hemma hos dem igårkväll - t a c k!! - men det var ju det här med jobbet ....) och så hittade jag Lotha och ellem i mejlboxen när jag kom hem!

Vill flera vara med?
Då mejlar ni bara glädjen till bisse151@gmail.com, ja, resten vet ni ju!

V ä l k o m n a!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle ge 100:- för distrasan ,love it/ Babsan

Anonym sa...

Skulle ge 100:- för distrasan ,love it/ Babsan

Anonym sa...

Babsan: Disktrasan är köpt på Handelsgården i Skellefteå. Ring dit, de kanske kan skicka. Annars har Elisabet min adress så kan jag gå dit. Om du nu inte har tur att vinna den förstås! ellem

Ruta Ett sa...

Är det skellefteåmålet på disktrasan?
Eftersom jag är gift med en norrbottning har jag fått lära mig att det inte finns nåt som heter norrländska, men olika norrlandsmål.
Men rolig var den!

Bloggblad sa...

Då fick jag veta vad Euskefeurat betyder... jag gillade den gruppen med ... hette han Ronny Eriksson?

Elisabet. sa...

Ruta Ett: det är nog en mix av olika dialekter .., somligt känner jag inte igen själv ,-)

Bloggblad: du, det visste inte jag heller! Pinsamt.

Anonym sa...

Euskefeurat finns i allra högst grad och Ronny med.De är suveräna!!!!/Babsan

Elisabet. sa...

Babsan: tack som klev in i mitt ställe och svarade! Jag hänger liksom inte med ännu efter resan hem ,-)