onsdag 14 maj 2014

En onsdag i maj ....


... bläddrar jag i en gammal Husmodern från 1928, inköpt på loppis någonstans i Dalarna, det var under resan  norröver tillsamans med pv för flera år sedan.

Det är helt sanslöst så vackra tidningarna var då!
Titta på omslaget bara!

Och så alla underbara annonser .., och man undrar i sitt stilla sinne om nånting egentligen har förändrats för oss kvinnor ...?








Tar man sig en titt i nutida damtidningar, så är väl egentligen allt ungefär som då, frånsett dom småländska hembiträdenaq, dom som var dom "mest omtyckta av alla".

8 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Omslaget är verkligen fint.

Anonym sa...

Och smålänningar har ju alltid gott rykte....

Steel City Anna sa...

Vill ni undvika att bliva fet föredrar jag mot så får du bikinikroppen. Så undrar man ju hur liten den där lilla lönen var för den eventuella husan.

Bloggblad sa...

Läser du Musikantas blogg? Hon har ofta inlägg från gamla fina veckotidningar.

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: visst är det!

Steel City Anna: ,-)
Och lönen var nog ynklig.

Bloggblad: nej, jag skäms .. jag läser nästan bara dom som finns i min länklista och nyligen har uppdaterat, annars hinner jag ju inte. Men jag ska titta in till henne, om du har henne i din lista?

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: visst är det!

Steel City Anna: ,-)
Och lönen var nog ynklig.

Bloggblad: nej, jag skäms .. jag läser nästan bara dom som finns i min länklista och nyligen har uppdaterat, annars hinner jag ju inte. Men jag ska titta in till henne, om du har henne i din lista?

Musikanta sa...

Härliga annonser och jag måste nog tyvärr räkna mig till de fetas skara! Skulle behöva lite Facil.
som du skriver i inlägget, mycket är sig likt.
En annan tid var det då när man ville ha en plats med låg lön!
Ingrid

Elisabet. sa...

Musikanta: förlåt att jag inte svarat förrän nu .., det irriterar mig omåttligt! Facil, borde även finnas här .., och inte bara i liten dos, utan stor ,-)