lördag 19 juli 2014

Idag blir det dragning ...!


Ja, snart vankas det alltså dragning i glädjelotteriet!
Och idag är det ovanligt många som skvalpar omkring i den lilla tillbringaren av glas, till och med självaste Notarius Publicus vill vara med på ett hörn.


Här är alla som delat med sig av glädjen ...

Turtlan i Värmland
Anne i Mantorp
AP på Ekerö
Ann i Göteborg
Maggan i Huddinge
Anna-Lena i Tumba
Kattis på holiday
Eva i Tyresö
Jessica i Västerås
Eva på Frösön (men just nu i Sthlm)
Ulrika i Närke
Cecilia N i  Härnösand
Aliceotigris
En pensionatsvärd i Halland
Friherrinnan i Steninge


Och vad var det som gjorde er glada?

Jo, det var Turtlan som vittnade om en vacker solnedgång sedd från en båt, tillsammans med M .., det var en underbar brittisk film som fick Annes hjärta att bli varmt .., AP kände tacksamhet över älskade syskon/syskonbarn/föräldrar och deras nya partner ...,  i Huddinge blev Maggan överlycklig över sin nya rullstol (glädjen att komma ut!) .., Anna-Lena i Tumba njuter av balkonghäng under ljumma sommarkvällar tillsammans med Sir John .., Kattis hade fattat tag i modet, beställt en resa till ett ännu varmare land och där sitter hon och stickar på en balkong med utsikt över ett brusande hav .., Eva i Tyresö var lycklig över att Långe Maken äntligen börjar bli bättre .., han har haft en kämpig sommar med diskbråck i nacken! Och Jessica i Västerås har fått semester och firat detta med sin Kenneth .., Eva på Frösön kände glädje över sommaren .., och har ätit surströmming med goda vänner ..., Ulrika hade hälsat på fina vänner i södra Dalarna och berättade om Sammanhang och Tillhörighet .., Cecilia N hade slagit på stort och badat i havet .., Alicieotigris matte var lycklig över att katten Tigris Ferm repat sig från en eländig magåkomma ..., och herr pv .., ja, han känner glädje över allt jobb med att få nya fönster på plats. Friherrinnan i Steninge, hon hade handlat i affären och kände sig lycklig över sitt nya, fria liv .., "glad att slippa röran!" skrev hon. 
Själv blev jag överlycklig över några skrivna rader i ett kollegieblock på jobbet.

4 kommentarer:

Babsan sa...

Men har jag inte skickat också ,min lillsemester...

Ruta Ett sa...

Hallå - ligger jag i vasken igen?

Ruta Ett sa...

Nej, nu såg jag mig (kan man säga så???)

Elisabet. sa...

Barbro: nej, jag har gått igenom min e-post, men skicka, du hinner!